Tallers que tenen com a objectiu afavorir el desenvolupament de les competències bàsiques de cada etapa educativa, l’autonomia personal i la competència comunicativa, estimulant l’àmbit de l’expressió i la comprensió oral o escrita
Ahir a la tarda es van iniciar a Roses les sessions del Taller d’Estudi Assistit- TEA impulsat per l’Àrea d’Ensenyament de l’Ajuntament de Roses, activitat que ofereix sessions setmanals d’estudi complementari a l’alumnat del municipi amb necessitats específiques. Els tallers es realitzaran fins al mes de maig, és gratuït i compta amb la participació d’alumnes tant de primària com de secundària, seleccionats per les pròpies escoles en funció de les necessitats detectades.
L’Àrea d’Ensenyament de Roses organitza des de l’any 2006 aquesta activitat, en col·laboració amb els centres escolars del municipi, amb l’objectiu d’afavorir el desenvolupament de les competències bàsiques de cada etapa educativa, l’autonomia personal i la competència comunicativa, estimulant l’àmbit de l’expressió i la comprensió oral o escrita.
El projecte s’adreça a alumnes amb pocs recursos personals i socials, que no compten amb el suport de cap adult per fer el seguiment de les tasques escolars o no li poden facilitar l’ajuda necessària, amb l’objectiu que aquests puguin desenvolupar de manera autònoma el seu procés educatiu i d’aprenentatge. Les activitats s’orienten a l’adquisició i consolidació de competències bàsiques, el foment de l’expressió oral, la lectura, escriptura i comprensió. També s’ajuda els alumnes a planificar correctament les seves tasques escolars, a treballar en equip, a aplicar tècniques d’estudi i a potenciar una actitud activa envers l’aprenentatge.
En aquest sentit, el regidor d’Ensenyament de Roses, Marc Danés, ha assenyalat que “des de l’Ajuntament volem posar els recursos i les eines necessàries per ajudar a aquells alumnes que tenen més dificultats per seguir el procés d’aprenentatge. Amb aquests tallers d’estudi volem que tothom tingui les mateixes oportunitat d’aprendre per poder accedir a cicles superiors i poder desenvolupar els estudis que desitgi cada alumne, amb l’objectiu final de lluitar contra el fracàs i abandonament escolar”.
En total, hi participen 40 alumnes de cicle mitjà i 40 de cicle superior de les escoles Montserrat Vayreda, Narcís Monturiol, Vicens Vives i Els Grecs. Les activitats es realitzen a les aules del primer pis del mercat cobert, en grups reduïts i repartits en diferents franges horàries setmanals, fora de l’horari escolar. Els monitors encarregats dels tallers orienten els alumnes com estudiar o fer els deures o resolen dubtes que els puguin plantejar amb l’objectiu d’afavorir l’èxit escolar, potenciant la igualtat d’oportunitats entre l’alumnat.