Amb aquestes vuit noves línies, que reforcen les hores punta davant l’augment de viatgers registrat sobretot des de l’inici del curs escolar, en treuen benefici no només els habitants de Roses i Figueres, sinó també els d’Empuriabrava, Castelló d’Empúries i Vila-sacra
El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha posat en marxa vuit noves expedicions de dilluns a divendres feiners a la línia regular d’autobús que enllaça Roses, Empuriabrava, Castelló d’Empúries, Vila-sacra i Figueres.
Es tracta de quatre noves expedicions en sentit Figueres a les 6:30 hores, les 8:00 hores, les 9:05 i les 19:00 hores, i de quatre noves expedicions en sentit Roses a les 5:30 hores, les 10:15 hores, les 14:45 hores i les 18:00 hores.
El delegat del Govern de la Generalitat a Girona, Xavier Guitart, va explicar en l’acte d’inici d’aquest reforç que “amb aquestes vuit noves rutes, quatre d’anada i quatre de tornada, donem resposta a una reivindicació històrica del territori, de tots els pobles per on passat, així com a l’augment d’afluència d’usuaris que utilitzen el transport públic, que és el que volem, fent palès el compromís del Govern amb la mobilitat i el transport públic”.
L’acte, que es va dur a terme ahir a l’estació d’autobusos de Roses, va comptar també amb la presència de l’alcalde de la Vila, Josep Maria Martínez; l’alcaldessa de Castelló d’Empúries, Anna Massot; la regidora de Mobilitat de Figueres, Núria Bartrolich; la primera tinenta d’alcaldia de Vila-sacra, Sílvia Bayona, i representants de l’operadora Moventis, que és qui presta el servei, com el gerent de Moventis-SARFA, Enric Jimeno, i Cristian Busquets, adjunta a la gerència de l’empresa.
Martínez va afirmar, en el sentit que va esmentar el delegat del Govern, que “ens vèiem amb la necessitat de demanar aquestes freqüències perquè conciliessin el transport de tren amb els autobusos. Tenim molts estudiants que van i tornen cada dia a Girona, i hi havia aquesta manca de busos que no acabaven de lligar les arribades i les sortides i, ara, en gran mesura ha quedat solucionat. A part del col·lectiu d’estudiants,l’alcalde de Roses també es va referirals treballadors, “ja que hi ha molta de gent de la Vila que treballa fora, ja sigui a Vilamalla, Figueres o pobles del voltant que troben a faltar aquests mitjans de transport públic. Era molt reivindicat que hi hagués i que fomentem el transport públic, però ens faltava que empreses com Moventis i la Generalitat de Catalunya tinguessin aquesta sensibilitat per solucionar aquest tema”, va concloure.
Per Anna Massot, aquest augment de les expedicions de busos entre Roses i Figueres “és un pas molt important perquè la utilització del transport públic cada vegada és més important, cada vegada hi ha més gent que el fa servir, i nosaltres tenim la responsabilitat de fomentar la mobilitat més sostenible, per tant, molt contents amb aquestes noves línies que, a més, entren dins Empuriabrava per donar resposta a les necessitats dels estudiants i treballadors, que són els que fan servir cada dia”. L’alcaldessa de Castelló d’Empúries tot i que va afirmar que aquest augment de la freqüència d’autobusos, “és un pas important”, va remarcar que “fa falta més”.
Resseguint les paraules de l’alcalde de Roses i l’alcaldessa de Castelló d’Empúries, la regidora de Mobilitat de Figueres, Núria Bartrolich, va afirmar que “exercint com a la capitalitat de la comarca, és veritat que conflueixen molts serveis, però també és veritat que hi ha molta demanda de persones de Figueres que s’han de desplaçar a municipis veïns com a Castelló d’Empúries, Vila-sacra o Roses, per tant, és positiu per ambdues parts, com per aquelles persones que necessitin desplaçar-se a Figueres, ja sigui per feina o estudis, com estudiants nostres que venen a Roses. En definitiva, és una ajuda a la població de tenir més mobilitat i més accessible”, va cloure Bartrolich.
Per la seva part, Sílvia Bayona, va valorar molt positivament la incorporació de vuit expedicions a la línia d’autobús que enllaça Roses i Figueres, assenyalant que “des de Vila-sacra estem molt contents, ja que volíem que es fes efectiu”, matisant que “ha trigat, però s’ha fet”, i remarcant tot seguit que “pels estudiants és molt necessari pequè hi ha que no tenen cobert aquest transport hi han d’anar amb els pares. Així mateix, també hi ha molts treballadors que poden fer ús i, realment, és molt positiu”.
Més de mig milió de viatgers al 2024, que suposa un augment del 28,3% respecte el 2022 i del 7% respecte el 2023
El gerent de Moventis-SARFA, va significar que “aquest corredor és molt important per nosaltres”, per desvetllar tot seguit que “l’any 2024 vam transportar més de de 540.000 persones -concretament540.239- , el que significa 36.000 més que al 2023 , i 120.000 més que l’any 2022, el que fa evident que el transport públic cada vegada té més usuaris, i aquesta major afluència de rutes esperem des de Moventis donar encara un millor servei i mobilitat a tota la comarca”. És a dir, que va tenir un augment del 7% respecte el 2023, i del 28,3% respecte el 2022.
Aquestes noves vuit expedicions reforcen les hores punta davant l’augment de viatgers registrat sobretot des de l’inici del curs escolar. Els horaris també s’han ajustat per facilitar els desplaçaments d’estudiants i treballadors per anar i tornar dels centres educatius i dels llocs de treball. També afavoreixen una millor coordinació amb el transport ferroviari.
L’objectiu principal és millorar l’accessibilitat, reduir els temps d’espera, garantir places per a tots els usuaris i oferir un servei més eficient tant per als residents com per als visitants.
Les noves expedicions son el resultat de la col·laboració amb els Ajuntaments de Roses, Castelló d’Empúries, Vilasacra i Figueres, que havien traslladat la necessitat d’adaptar l’oferta de transport a l’increment de mobilitat en aquesta àrea, especialment a Empuriabrava.
Amb aquesta iniciativa, el Departament de Territori reitera el compromís amb la millora contínua de la mobilitat a l’Alt Empordà i amb la promoció del transport públic com a element clau de vertebració, equilibri territorial, sostenibilitat i cohesió social.