El potencial gastronòmic de l’Empordà, protagonista de la nova campanya Tasta l’Empordà

Tasta l'Empordà
Moment de la presentació de la campanya Tasta l'Empordà

La campanya és fruit de la col·laboració entre els consells comarcals de l’Alt i el Baix Empordà, Empordà Turisme i el Patronat de Turisme

La segona fase de la campanya Tasta l’Empordà es va presentar ahir al nou balcó gastronòmic del mercat de Figueres. El Consell Comarcal de l’Alt Empordà, el Consell Comarcal del Baix Empordà i Empordà Turisme, van decidir que les campanyes promocionals de l’Empordà del 2024 i del 2025 estiguessin centrades en la gastronomia empordanesa com epicentre de la gastronomia catalana, ja que aquest 2025, Catalunya és la regió mundial de la gastronomia.
A més, es va plantejar que amb l’objectiu d’afavorir la desestacionalització, la campanya es centraria en els mesos d’octubre i març, a diferència dels anys anteriors.

Tal com va explicar el vicepresident del Consell Comarcal, Pere Casellas, “un dels nostres objectius és la desestacionalització del turisme, que mica en mica estem aconseguint. I si ens ho creiem, he d’apostar per fer les campanyes en temporada baixa. I així ho hem fet en aquesta campanya. A l’octubre i al març. Creiem que aquest és el camí i sobretot apostant per aquell turisme que és tractor en temporada baixa: oleoturisme, enoturisme, gastronomia, senderisme o turisme de natura.”

Per la seva banda, el vicepresident del Consell Comarcal del Baix Empordà, Raimon Trujillo, va remarcar que “la gastronomia és un dels valors que tenim a l’Empordà i que ens posiciona com a destinació “premium”. Tasta l’Empordà és una campanya que evidencia la voluntat de potenciar tota la nostra força gastronòmica com a recurs turístic”.

En la primera fase d’octubre es va realitzar una campanya promocional a mitjans de comunicació i xarxes socials on es posava en valor el paper clau de l’Empordà en la gastronomia del país.
I per aquest mes de març, la campanya s’intensifica amb un calendari de sortejos i concursos a través de xarxes i mitjans, on es regalaran més de 400 places per diferents experiències gastronòmiques com rutes i campanyes gastronòmiques, tastos de vins, olis i formatges, maridatges, visites a granges, tallers, etc. La intenció és posar en valor als productors empordanesos i donar a conèixer totes les activitats i experiències gastronòmiques que oferten habitualment.

El president d’Empordà Turisme, Xavi Camps, en va explicar els detalls, assenyalant que “en aquesta segona fase, volem aterrar la campanya. Ofertant centenars d’experiències gastronòmiques que tenim a la comarca i que volem donar a conèixer. Estem parlant de més de 40 experiències amb una mitjana de 10 places per experiència que toca tots els àmbits relacionats amb la gastronomia i el producte empordanès i que es sortejaran a través de concursos i sortejos a les xarxes socials d’EmpordaTurisme i Visitemporda i a través dels mitjans de comunicació”.

El vicepresident primer del Patronat de Turisme Costa Brava Girona i l’alcalde de Figueres, Jordi Masquef, va destacar la importància de presentar aquesta campanya en un espai singular com el balcó del mercat de la Plaça Catalunya, un nou espai enogastronòmic de dinamització i de promoció de productes de l’Empordà.

Tasta l’Empordà s’iniciarà el proper dilluns 10 de març i finalitzarà el 6 d’abril i Els concursos i sortejos es realitzaran principalment es realitzaran a través de les xarxes socials d’Empordà Turisme i Visit Empordà.