El Servei Comarcal de Consum va atendre 1.171 consultes durant l’any 2024

Consell Comarcal de l'Alt Empordà
Seu del Consell Comarcal de l'Alt Empordà

Al llarg del 2024 s’han tramitat 298 mediacions que han ajudat als consumidors i consumidores de la comarca a recuperar més de 40.000€

Amb motiu del Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores, l’Oficina de Consum del Consell Comarcal ha presentat la seva memòria anual, on es recullen les atencions realitzades per aquest servei a tota la comarca.
El Consell Comarcal de l’Alt Empordà té subscrit un conveni amb l’Agència Catalana del Consum de la Generalitat de Catalunya de coordinació d’actuacions per al desenvolupament de la delegació de competències en matèria de consum.

D’altra banda, el Consell Comarcal també té subscrit un conveni amb l’Ajuntament de Figueres de gestió per a la realització de determinades actuacions en matèria de consum. Precisament la capital de la comarca és la que acumula més atencions a usuaris i usuàries, amb més de 800 persones ateses durant el 2024, suposant així el 47,57% del total de consultes registrades. La segueixen Roses amb el 7,92% i l’Escala amb el 4,57%. La tasca d’informació i assessorament a les persones consumidores i usuàries de la comarca es porta a terme mitjançant l’Oficina d’Informació al Consumidor de l’Alt Empordà tant de manera presencial com telemàtica.

Durant l’any 2024 l’Oficina va atendre 1.171 consultes i va rebre 481 reclamacions que van donar lloc a la gestió de 298 mediacions. També s’han tramitat 39 denúncies per possible infracció administrativa, així com 14 queixes a empreses.
El vicepresident i conseller delegat de Consum, Josep Maria Bernils, ha valorat
les dades recollides durant el darrer any, assenuyalant que “el nombre de persones ateses durant el 2024 evidencia la importància de mantenir aquest servei, pel qual continuarem apostant des del Consell Comarcal. El nostre compromís és garantir que tots els ciutadans de la comarca que es trobin en situació de vulnerabilitat en relació amb els seus drets com a consumidors disposin d’un espai de referència, assessorament i mediació”.