El nombre de desocupats torna augmentar a Roses per segon mes consecutiu. De 1.199 aturats del mes d’agost s’ha passat al mes de setembre a 1.357 rosincs sense feina. El que fa un total de 158 rosincs sense treball
De sis mesos seguits baixant el registres de l’atur, s’ha passat a dos mesos consecutius de pujada en el nombre de desocupats. I aquest ha estat un ascens significatiu en l’ascens del nombre d’aturats. Si a l’agost va haver-hi un augment de “només” 15 persones sense feina respecte juliol, el més de setembre passa del centenar, concretament 158 rosinc registrades al Servei d’Ocupació de Catalunya.
Les xifres de Roses es poden extrapolar a la resta del país, ja que Catalunya ha registrat un increment de l’atur de 9.575 persones el mes de setembre, el que representa un augment de l’1,5% respecte del mes anterior. A hores d’ara, el nombre total de treballadors en atur a Catalunya és de 632.457, el que implica un augment de 31.527 persones (+5,2%) respecte del mes de setembre de l’any passat.
Unes dades “negatives” les de l’atur del mes de setembre, segons la valoració de la secretària d’Ocupació i Relacions Laborals, Esther Sànchez, tot i que posa en valor que “en un entorn extremadament complicat Catalunya registra un increment de l’atur interanual del 5,2%, que està molt per sota de la resta de comunitats autònomes i fins i tot de la d’alguns països europeus”.
Sánchez ha considerat que tot i ser una dada “negativa, l’increment de l’atur és inferior respecte del mes de setembre del 2011”. També ha remarcat que “s’observa una davallada de les dades de l’atur en sectors com la indústria o la construcció”, i ha atribuït l’increment en els sector serveis a “l’estacionalitat del nostre mercat de treball”.
De les dades del mes de setembre, la secretària d’Ocupació i Relacions Laborals també ha volgut subratllar que “en un entorn extremadament complicat, Catalunya registra un increment de l’atur interanual del 5,2%, que està molt per sota de la resta de comunitats autònomes i fins i tot de la d’alguns països europeus”.
Per últim, Esther Sànchez ha assenyalat que el govern “segueix treballant per revertir aquesta tendència que ha d’anar lligada a la recuperació de l’activitat econòmica”, i en aquest sentit, ha denunciat que “en un context com l’actual se’ns fa extraordinàriament difícil entendre com els pressupostos generals de l’Estat per al 2013 novament retallen en polítiques d’ocupació i novament retallen els recursos destinats a les comunitats autònomes per desenvolupar polítiques actives d’ocupació”, unes polítiques que considera claus per revertir aquestes xifres. “Malauradament, un cop més l’Estat en allò que és de la seva competència ens porta cap a l’asfíxia financera retallant recursos i, amb això, les nostres capacitats i competències”, ha reblat.
Les dades de l’atur registrat del mes de setembre de 2012
Les dades d’atur del mes de setembre indiquen que per sexes, l’atur ha crescut de 4.891 homes (+1,5%) i de 4.684 dones (+1,5%) situant la xifra total d’homes aturats en 324.621 i de dones en 307.836.
Per edats, el nombre de persones en atur menors de 25 anys s’ha apujat de 3.895 (+9%) situant el nombre total de joves en atur en 47.306. Pel que fa a les persones de 25 i més anys en situació d’atur, l’atur ha pujat de 5.680 (+1%) persones deixant la xifra total de desocupats en 585.151.
Per sectors, l’atur ha baixat a la Indústria de 696 persones (-0,7%), situant la xifra de persones desocupades en 95.606; i a la Construcció s’ha reduït de 789 persones (-0,8%), col·locant la xifra total de desocupats en 99.653.
Per contra, l’atur ha pujat a Serveis de 9.122 persones (+2,4%), situant la xifra de persones en atur en 394.535; al de l’Agricultura, de 1.025 persones (+9,9%), col·locant la xifra total en 11.339 persones en atur; i a Sense Ocupació Anterior, de 913 persones (+3%), col·locant la xifra de persones en atur en 31.324.
Per demarcacions, l’atur ha pujat a les demarcacions de Barcelona (+2.997); a Girona (+2.776); a Tarragona (+2.793), i a Lleida (+1.009) persones.
Atur a l’Alt Empordà al mes de setembre
Municipi |
Atur |
Municipi |
Atur |
Agullana |
40 |
Palau Santa Eulàlia |
2 |
Albanyà |
13 |
Palau-saverdera |
79 |
El Far d’Empordà |
36 |
Pau |
33 |
Armentera, l’ |
41 |
Pedret i Marzà |
18 |
Avinyonet de Puigventós |
97 |
Peralada |
71 |
Vajol, la |
6 |
Pont de Molins |
35 |
Bàscara |
56 |
Pontós |
14 |
Borrassà |
33 |
Portbou |
47 |
Boadella i les Escaules |
16 |
Port de la Selva, el |
46 |
Cabanes |
54 |
Rabós |
7 |
Cabanelles |
15 |
Riumors |
10 |
Cadaqués |
80 |
Roses |
1357 |
Cantallops |
15 |
Sant Climent Sescebes |
33 |
Capmany |
28 |
Sant Llorenç de la Muga |
12 |
Castelló d’Empúries |
832 |
Sant Miquel de Fluvià |
98 |
Cistella |
15 |
Sant Mori |
9 |
Siurana |
4 |
Sant Pere Pescador |
133 |
Colera |
29 |
Santa Llogaia d’Àlguema |
31 |
Darnius |
37 |
Saus, Camallera i Llampaies |
35 |
Escala, l’ |
666 |
Selva de Mar, la |
12 |
Espolla |
19 |
Terrades |
14 |
Figueres |
4322 |
Torroella de Fluvià |
46 |
Fortià |
43 |
Ventalló |
30 |
Garrigàs |
22 |
Vilabertran |
56 |
Garriguella |
46 |
Viladamat |
20 |
Jonquera, la |
263 |
Vilafant |
371 |
Lladó |
34 |
Vilaür |
13 |
Llançà |
321 |
Vilajuïga |
74 |
Llers |
57 |
Vilamacolum |
19 |
Masarac |
10 |
Vilamalla |
82 |
Maçanet de Cabrenys |
28 |
Vilamaniscle |
7 |
Mollet de Peralada |
9 |
Vilanant |
20 |
Navata |
66 |
Vila-sacra |
45 |
Ordis |
15 |
Biure |
15 |
Total comarca Alt Empordà : 10.262 aturats, 810 més que a l’agost