Aquesta setmana, un grup de deu operadors turístics de diferents països d’Europa han visitat les comarques de la Garrotxa, el Ripollès i l’Alt Empordà per conèixer a fons la xarxa de senders Itinerànnia, que comunica els tres territoris. Aquests professionals procedien d’Anglaterra, Holanda, Bèlgica i Noruega i també n’hi havia de catalans i espanyols que treballen amb agències turístiques de França i d’Alemanya.
Aquest famtrip-workshop d’Itinerànnia va començar dimarts al Ripollès, dimecres es van traslladar a la Garrotxa i dijous van recórrer l’Alt Empordà. Cada dia, el grup va realitzar un recorregut matinal per un tram de la xarxa de la comarca en la que es trobaven i, a la tarda, van participar en una sessió de treball amb empresaris turístics de la zona.
En el cas de l’Alt Empordà, els operadors es van reunir amb representants de 26 empreses del sector turístic per tal d’analitzar les possibilitats d’incorporar-les en les seves ofertes. “Els professionals estrangers van expressar el seu interès d’incloure l’Alt Empordà en els seus paquets de promoció turística i que tenen ganes de treballar amb les empreses de la comarca pels diferents atractius que hi ha, circumstància que ajuda al desenvolupament econòmic del sector i a la desestacionalització de la temporada”, segons paraules del vicepresident del Consell i responsable de les àrees de Turisme i de Promoció Econòmica, Joaquim Felip.
L’objectiu d’aquesta experiència és aconseguir que els operadors coneguin els nombrosos atractius i les possibilitats que ofereix Itinerànnia, així com els establiments de la zona, perquè aquesta xarxa de senders tingui cada vegada més presència en els paquets turístics que s’ofereixen als diferents països europeus. Aquest és el primer cop que Itinerànnia organitza un workshop i ho fa a través de l’associació Turisme Garrotxa, el Consorci Ripollès Desenvolupament i el Consell Comarcal de l’Alt Empordà.
Cal recordar que Itinerànnia ha pres part en nombrosos workshops organitzats per Turisme de Catalunya per donar-se a conèixer. Una participació que segons els responsables de la xarxa ha donat molt bon resultats, ja que segons dades extretes d’un estudi que ha analitzat la presència de l’oferta senderista de la Garrotxa, el Ripollès i l’Alt Empordà als catàlegs d’operadors europeus, aquesta ha augmentat en un 75% en els últims 4 anys. En concret, segons l’informe, s’ha passat dels 36 productes ofertats per aquestes tres comarques durant els anys 2008-09 als 63 aquest 2012.