Les accions s’han articulat en reunions telemàtiques a través de les Taules de Treball que impulsa l’Associació d’Empresaris de Roses-Cap de Creus que han resultat ser una eina molt eficaç
Els empresaris de Roses, agrupats en l’Associació d’Empresaris Roses-Cap de Creus, estan treballant des de fa setmanes en col·laboració amb l’Ajuntament per anar concretant les actuacions que es duran a terme per anar recuperant el pols econòmic del municipi, un cop s’aixequi l’estat d’alarma decretat pel Govern espanyol arran de la pandèmia de la COVID-19. En aquest sentit, s’ha acordat, en col·laboració amb l’àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament, un calendari d’actuacions que s’iniciarà a partir del juny i s’allargarà fins a finals d’any . S’han fixat una quinzena d’actuacions entre les quals hi ha diverses campanyes de promoció del municipi sobretot, a potenciar el turisme en general, el sector de l’allotjament, la gastronomia i el comerç.
Pel que fa al comerç, entre d’altres, s’ha decidit reorientar els cursos de formació tenint en compte les necessitats del nou escenari post coronavirus. A més s’està treballant, en col·laboració amb l’ajuntament, en una campanya de sensibilització del comerç de proximitat. I en l’àmbit de la gastronomia s’ha acordat ajornat fins a la tardor la Ruta de les Tapes que s’acostumava a fer a finals de març, entre altres accions. També s’ha acordat des de l’Associació buscar el millor preu per la compra de material de protecció per complir amb la nova normativa sanitària.
Taules de Treball eficaces i molt dinàmiques
El calendari d’actuacions és el resultat de les diverses reunions telemàtiques que s’han dut a terme en les últimes setmanes en el marc de les diferents Taules de Treball que es van crear a finals de l’any passat quan es va posar en marxa la nova organització d’empresaris de Roses i que han resultat ser una eina molt eficaç. S’han dut a terme, de forma telemàtica, una quinzena de reunions internes per tractar les diferents problemàtiques de cada sector, les accions que es poden impulsar i la recerca de solucions als problemes empresarials; i també s’han dut a terme diverses trobades amb responsables de l’Ajuntament (l’alcaldessa, Montse Mindan, i el regidor de Promoció Econòmica, Fèlix Llorens) a qui han traslladat les seves reclamacions sobre peticions d’ajornament i/o condonacions de taxes i impostos, entre d’altres.
Des de l’inici de la pandèmia, l’Associació que representa unes 200 empreses que en temporada alta generen més de 4.000 llocs de treball, està rebent una allau de trucades d’empresaris del municipi disposats a col·laborar en la recerca de solucions a la sortida de l’actual situació de pandèmia. Des de l’entitat s’agraeix aquesta bona predisposició i es constata la importància de disposar de plataformes com l’Associació per unir tots els esforços dels empresaris en situació de crisi com l’actual.
Per altar banda, l’Associació ha activat a través del seu web una mena de FAQs per donar resposta als dubtes dels empresaris en diferents àmbits davant l’actual situació. Aquesta iniciativa s’ha pogut dur a terme gràcies a la col·laboració de professionals de gestories i assessories del municipi.
A més, l’Associació a través de les seves xarxes socials dona informació actualitzada dels establiments que estan oferint els seus serveis a domicili durant l’estat d’alarma.
També s’han elaborat tres petits vídeos per generar seguretat i confiança als visitants . En aquests petits vídeos, que s’han publicat a les xarxes socials de l’entitat, es ressalten els atractius de la destinació que compta amb una de les badies més belles del món adreçades,, la qualitat i diversitat dels allotjaments, el comerç i la gastronomia , i la gran quantitat d’oferta d’oci que s’ofereix.