Ajuts que dona l’Ajuntament de Castelló d’Empúries per donar resposta a les afectacions provocades per la crisi sanitària de la COVID-19 i per tal d’ajudar a reactivar l’economia del municipi
El ple del mes de maig de l’Ajuntament de Castelló d’Empúries va aprovar per unanimitat un paquet de mesures per tal de fer front a l’impacte sanitari, social i econòmic provocat per la pandèmia de la Covid-19.
Amb l’objectiu de donar resposta a les afectacions provocades per aquesta forta crisi i per tal d’ajudar a reactivar l’economia del municipi, una de les mesures que es van anunciar van ser dues línies de subvencions per a treballadors, empreses i autònoms afectats econòmicament per la Covid-19, amb un pressupost total de 400.000€, 200.000€ per a cada línia.
A partir de demà, 17 de juny i fins al 6 de juliol (ambdós inclosos), ja es podran presentar les sol·licituds. És important destacar que les dues línies són d’ import únic (500€) i no compatibles amb altres ajuts de la mateixa línia de subvencions.
Requisits per a la sol·licitud de 500€ per a treballadors:
- Les persones que vulguin optar a aquesta ajuda han d’estar empadronades al municipi
Documentació que cal aportar:
- Document que acrediti que l’interessat/a es troba en situació de desocupació / atur de data igual o posterior al 14 de març i en aquesta situació un mínim de 2 mesos
- Certificat de l’empresa que acrediti que el treballador/a ha entrat en un ERTO. Cal acreditar un mínim de dos mesos en aquesta situació i que l’empresa no els abona cap concepte salarial compensatori
- Document de la titularitat del compte bancari
Requisits per a la sol·licitud de 500€ per a petites i mitjanes empreses, professionals i autònoms:
- L’empresa o autònom sol·licitant ha de ser titular d’una activitat econòmica al municipi i que la seu de la mateixa empresa estigui ubicada també al municipi.
- Només podran sol·licitar-ho aquelles empreses obligades al tancament (per la declaració de l’estat d’alarma) o aquelles que hagin cessat la seva activitat per una disminució de la facturació.
Documentació que cal aportar:
- Resolució provisional o definitiva del cessament d’activitat, expedida per la mútua, per aquelles empreses que hagin vist disminuïda la seva facturació.
- Document acreditatiu de l’activitat de l’empresa amb el codi CNAE (còpia dels models 036 i 037 d’Hisenda) per aquelles empreses obligades al tancament.
- Document de la titularitat del compte bancari
Presentació de les sol·licituds
-De forma telemàtica:
- A través d’una instància genèrica a la seu electrònica, adjuntant els documents necessaris i indicant quina de les dues línies de subvencions es vol sol·licitar.
-De forma presencial:
- Demanant cita prèvia a l’OMAC, de dilluns a divendres de 8 h a 14 h, o al Centre Emprèn també de 8 h a 14 h i a l’oficina de turisme de Castelló (en horaris d’atenció al públic de l’oficina).
Des dels departaments de Benestar Social i Famílies i Promoció Econòmica, es farà la supervisió de la documentació adjuntada a les sol·licituds. Recordem que els ajuts s’atorgaran fins a l’exhauriment de la dotació pressupostària. Per consultar el text íntegre de les bases podeu fer-ho al següent enllaç.