En les darreres setmanes des de l’Ajuntament de Roses s’han programat campanyes de “promoció econòmica” amb l’objectiu d’incentivar l’economia local i , també s’ha de dir, alguns membres de l’equip de Govern ens estan suggerint, per les xarxes socials, que cal consumir “sempre a Roses” per ajudar i recolzar els restauradors adquirint menjar per emportar mentre duri el tancament del sector de la restauració.
No dubto que es fa de bona fe, i la intenció els honora, però són moments molt difícils per a tothom i cal ser un xic més sensible, per una banda, envers aquelles famílies que representen no només el sector de la restauració sinó també sectors com els de serveis: Turisme, Comerç, Transports, Bellesa… i per l’altra , s’ha de ser més realista després de veure com responien dues senyores en una d’aquestes “proclames” a les xarxes socials : «Si, si eso está muy bien pero hay familias que no tienen ni para patatas, menos para comprar la comida hecha. lo siento, pero es mi opinión”. I una altra deia: “Si, aunque queramos no nos lo podemos permitir. puedes hacerlo una vez por alguna circunstancia, pero no más”.
Senyors!! Estan en perill de quedar-se pel camí moltes economies familiars, d’autònoms, de PIMES… Sí, sí, d’aquí, de casa nostra, perquè molts no tindran capacitat per refer-se.
Per tant, em sembla que voler motivar els ciutadans a comprar des de la talaia del qui guanya un segur i magnífic sou i no té l’angoixa del qui no arriba a final de mes tot i administrant-se molt bé, és a dir, cuinant a casa, aprofitant roba i sabates d’altres temporades, fent-se les ungles a casa, fent caminades pel passeig o el camí de ronda perquè no pot permetre’s anar de vacances… No em sembla, dic, gaire oportú, perquè no pot ajudar qui no té.
I si el que es pretén és empatitzar amb l’ansietat de tothom per veure acabada aquesta crisi sanitària, econòmica i social, per què no programem, des de l’Ajuntament, campanyes i polítiques clares de reactivació amb ajudes directes que permetin frenar el deteriorament de l’economia local i la impulsin a nivells de confiança per a tothom.
Arribarem a nivells de confiança no només programant campanyes de consum. Tot això, és més complex: hem d’entendre que és una oportunitat per elaborar un pla estratègic local i global que reculli plans de reactivació, de reconstrucció, d’acció, econòmics, és a dir, planificació estratègica a diferents escales.
Josep Maria Martínez
Regidor del PSC Roses