El Tela Marinera Team de Roses sorprèn en el VII Clàssic Sprint Baix Empordà primer ralli de l’Off Road Classic Cup
En la primera prova del campionat de rallis de regularitat l’Off Road Classic Cup, que enguany ha tret la denominació de Girona en expandir-se el certamen arreu de Catalunya, l’equip Tela Marinera Team de Roses, compostat per Rafa Ortiz com a pilot i Eric Michelet com a copilot, es va presentar a disputar-lo no amb el Seat Panda, el Toyota RAV4 o el Toyota Land Cruiser, sinó amb una Renault Exprés, amb la que havien participat algun cop en un ralli d’asfalt.
Es van presentar a Platja d’Aro, on es corria el VII Clàssic Sprint Baix Empordà, amb la furgoneta Renault Exprés com un repte després d’haver guanyat el títol de campió de l’Off Road Classic Cup Girona tres vegades de manera consecutiva amb els esmentats Seat Panda i els dos Toyota l’any 2020, el 2021 i l’any passat, el 2022, tot i que una reclamació d’un equip dos mesos després d’haver finalitzat en no estar d’acord amb la puntuació, i després que l’organització fes un recàlcul de la mateixa, els va deixar com a subcampions.
I com dèiem, es van presentar amb una Renault Exprés “com un repte -explica Rafa Ortiz-, utilitzant un vehicle que no és el més adient per aquest tipus de ralli per veure si érem capaços d’estar igualment al capdavant de la classificació”.
No només van ser capaços d’estar al capdavant, sinó de guanyar la prova. “Sí, nosaltres vam ser el primers sorpresos quan després dels primer trams ens van col·locar en primera posició. Bé, de fet, es va sorprendre tothom perquè quan vam arribar a Platja d’Aro amb la furgoneta tothom ens mirava com dient “on van aquests amb això?”, i més quant entre els rivals hi havia equips que havien participat al Ralli Paris-Dakar aquest mes de gener”.
I quin el secret de l’equip Tela Marinera Team de Roses per assolir els èxits que ha aconseguit fins ara?, li vam preguntar a en Rafa, el qual va dir que “és un cúmul de tres factors: tenir un bon copilot, un pilot que li faci cas en tot el que diu aquest durant el ralli i disposar d’un cotxe que sigui fiable mecànicament, no hi ha més”.
Doncs res, de les cinc proves que consta aquesta nova edició de l’Off Road Classic Cup, ja han guanyat la primera, el VII Clàssic Sprint Baix Empordà de Platja d’Aro, que els situa com a líders de la General i de la categoria 4×2.
Un liderat que hauran de defensar el pròxim 24 d’abril al I Clàssic Raid Tarraco, que es disputarà en una població de Tarragona encara per determinar.