Aquest material consisteix en un tríptic informatiu i un penjador de bany que la persona allotjada rebrà a partir d’ara a l’arribada a la seva habitació, o a recepció en el cas dels càmpings
L’Àrea de Turisme de Roses ha començat a distribuir aquesta setmana entre els establiments dedicats a allotjament, com ara hotels i càmpings, material divers per a la sensibilització entorn a la situació de sequera actual que viu part de l’Empordà, on es manté la fase 2 d’Emergència. Es vol, d’aquesta manera, conscienciar els visitants que rebi la població al llarg de la temporada, de la necessitat de limitar al màxim el consum d’aigua i fer-ne un ús responsable.
Des de l’entrada de la Vila en fase d’emergència, l’Ajuntament va requerir als grans consumidors l’elaboració de Plans d’estalvi d’aigua, on cada establiment detalla les mesures aplicades per a la minimització del consum d’aigua en les seves activitats. Turisme de Roses, amb l’Associació d’Empresaris Roses-Cap de Creus, va mantenir també una reunió amb els hotelers per establir vies de col·laboració, fruit de la qual va sorgir la iniciativa d’elaborar material informatiu per conscienciar els visitants des dels mateixos establiments d’allotjament.
Fruit d’aquestes converses, Turisme de Roses ha adaptat el material de la campanya ‘Together for Water’ de l’Agència Catalana de l’Aigua, i posa a disposició d’hotels i càmpings, material consistent en un tríptic informatiu i un penjador de bany que la persona allotjada rebrà a partir d’ara a l’arribada a la seva habitació, o a recepció en el cas dels càmpings.
En el cas del tríptic, s’informa en diferents idiomes sobre la conveniència d’escollir fer dutxes enlloc de banyeres, no deixar l’aixeta oberta innecessàriament, no fer servir l’wc com a paperera, o sol·licitar canvi de tovalloles només quan sigui necessari. Per la seva banda, el penjador de porta de bany, consciencia gràficament sobre la necessitat d’estalviar aigua, mostrant una banyera (consum de 300 litres d’aigua) i una dutxa (50 litres). Tant el tríptic com el penjador disposen també d’un codi QR que permet ampliar informació sobre l’estat de sequera.
En total, es distribuiran 10.000 penjadors i 18.000 tríptics, que estan sent repartits aquests dies entre els hotels, càmpings i centrals d’apartaments que s’han sumat a la iniciativa.
Les visites als establiments per a la distribució del material, s’aprofiten també per informar als responsables hotelers sobre les actuacions que l’Ajuntament duu a terme per avançar cap a una destinació turísticament sostenible i cap a l’obtenció del certificat Biosphere, així com del procediment per a l’acreditació dels establiments que aposten per la sostenibilitat.