Enguany, a la IX Ruta de les Tapes de Roses, es presenta una creació única anomenada “Pla de l’Empordà”, una tapa dolça que captiva els sentits
Tot i que es porten més d’un segle de vida de diferència, avui dia no s’entendria la Pastisseria Can Cairò, fundada l’any 1911, sense la Ruta de les Tapes de Roses, iniciativa gastronòmica inaugurada l’any 2016. Com tampoc s’entendria degustar un magnífic i suculent àpat sense tancar-ho amb unes bones postres.
Doncs és el que passa amb la Ruta de les Tapes i Can Cairò. Durant el desenvolupament de la primera, els rosincs i rosinques, més centenars de visitants emplenen els carrers de Roses a la recerca d’un bar o restaurant per degustar un exquisida tapa. I quan després de cruspir-se unes quantes decideixen fer les postres entra en escena la Pastisseria Can Cairó amb la seva tapa “Pla de l’Empordà”.
Què és i com la fan?
La “Pla de l’Empordà” és un croissant planxat, que adquireix una textura lleugerament cruixent per fora i esponjosa per dins. A sobre, hi afegeixen una generosa capa de crema pastissera artesana, elaborada seguint la seva recepta tradicional, per aportar una suavitat i cremositat irresistibles.
Finalment, la caramel·litzen amb cura per donar-li aquell toc daurat i cruixent que enamora des de la primera mossegada.
Una explosió de sabor
Dessuadora, delicada i amb l’equilibri perfecte entre el dolç i el cruixent, aquesta tapa és una autèntica delícia per als amants de la pastisseria. Un petit plaer que ret homenatge als sabors tradicionals de l’Alt Empordà amb un toc innovador.