Caminem i parlem és una iniciativa que duen a terme conjuntament l’Oficina de Català i l’Associació Excursionista Cabirols de Roses per fomentar el coneixement de l’entorn i l’ús del català en activitats quotidianes fora de l’aula
Si al mes d’abril, alumnes i parelles lingüístiques de l’Oficina de Català de Roses van participar en la primera ruta del projecte Caminem i parlem, ahir divendres ho van fer a la segona, que va portar als 23 participants per la ruta megalítica dels dòlmens i els menhirs.
Va esdevenir un recorregut de tres hores durant el qual van passat pel camí de la Quarentena, el dolmen de la Creu d’en Cobertella, el menhir de la Casa Cremada II, les barraques de pedra seca, l’església altmedieval, la torre de guaita, el menhir de la Casa Cremada I, el dolmen del Llit de la Generala i el dolmen del Cap de l’Home.
A part de gaudir d’aquestes construccions increïbles i del fantàstic paisatge empordanès, els participants a l’activitat també van poder escoltar les explicacions i les anècdotes dels guies de la ruta, en Miquel Font i l’Esteve Palou, voluntaris del programa Voluntariat per la llengua i membres de l’Associació Excursionista Cabirols de Roses, i en el que els alumnes i les persones que forment part de les parelles lingüístiques d’enguany van poder interactuat amb ells, comentant tot allò que els va semblar interessant.
Un dels aspectes que va cridar l’atenció dels excursionistes va ser que, al llarg del camí, es van anar resseguint murs de pedra seca que travessen en totes direccions les feixes que havien servit, durant centenars d’anys, per fer menys feixugues les feines del conreu de la vinya. Ara bé, el que més els va impressionar va ser veure un dels dòlmens més grans de Catalunya, el de la Creu d’en Cobertella, datat entre els segles 3000-2700 aC, que disposa d’una gran galeria coberta per una llosa de quatre tones i que va ser declarat monument historicoartístic el 1964.
Caminem i parlem és una iniciativa organitzada conjuntament amb l’Associació Excursionista Cabirols de Roses, per fomentar el coneixement de l’entorn i l’ús del català en activitats quotidianes, fora de l’aula, a banda de facilitar l’accés dels alumnes i aprenents a xarxes de socialització en català.