Aprovat del traçat per a duplicar la N-2 en el tram Variant de Figueres-Pont de Molins, per 111 milions d’euros

Aquest projecte, que inclou tres enllaços: un amb la C-31 i altres dues amb la C-260, s’està coordinant amb altres actuacions per a connectar la futura Variant de Figueres amb l’AP-7, mitjançant una via d’alta capacitat

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha aprovat l’expedient d’informació pública i definitivament el projecte de traçat per a augmentar la capacitat de 8,2 km de la carretera N-2 en el tram Variant de Figueres – Pont de Molins, a la província de Girona, que compta amb un pressupost estimat d’obres de 111 milions d’euros (IVA inclòs).

L’objectiu d’aquest projecte, l’anunci corresponent del qual es publica en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE), és duplicar la calçada actual de la carretera N-2 en el tram entre els km 748,800 i 757,040, per a millorar les condicions de circulació, la fluïdesa i la seguretat viària.

Aquest projecte s’està coordinant amb altres actuacions per a connectar la futura Variant de Figueres amb l’AP-7 mitjançant vies d’alta capacitat. D’aquesta manera, la present acció s’inicia al sud de la població, connectant amb un tram anterior de nova traça, també en fase de redacció de projecte, fins a la connexió amb l’AP-7 al sud de Figueres.

El traçat finalitza al nord d’aquesta localitat, connectant amb un altre tram posterior per al qual igualment s’està redactant un projecte de connexió amb l’autopista AP-7, al nord de Figueres.

Característiques de l’actuació

El traçat objecte d’actuació es compon de dues calçades de 7 m, separades per una mitjana de 2 m, amb vorals interiors de 1,50 m, exteriors de 2,50 m i bermes de 1,50 m.

El projecte contempla la duplicació de l’actual carretera pel seu costat dret en la totalitat del tram, i transcorre sempre en terraplè. La rasant encaixada no s’acomoda a l’actual perfil longitudinal ja que existeixen diversos trams en els quals és necessari incrementar-la per a garantir el compliment dels gàlibs verticals lliures en els encreuaments de les principals infraestructures.

S’han projectat tres enllaços:

  • Enllaç amb la C-31, en el qual es proposa adequar l’enllaç existent sense modificar la seva tipologia.
  • Enllaç amb la C-260, dissenyat mitjançant glorieta deprimida a distint nivell amb dues obres de fàbrica.
  • Enllaç amb la N-260, en el qual s’adopta una tipologia de trèvol parcial, amb les dues fulles de manera adjacent pel costat nord de la N-260. Es preveuen dues glorietes, en pesos, per a resoldre les interseccions entre els ramals i la carretera N-260.

Cal destacar que s’ha incrementat la rasant pràcticament en la totalitat del tram objecte de projecte, aconseguint fins als 2,50 m d’increment en algun punt.

D’altra banda, i lligat al fet que ja no es tracta d’una duplicació pura de l’actual infraestructura, s’han adequat també la totalitat de paràmetres de definició en planta al que estipula la normativa, arribant a produir-se desplaçaments laterals puntuals respecte al traçat actual de fins a 5,50 m.