Aquests propers 14 i 15 d’abril se celebra la 9ª edició de la campanya ‘Posem-li Pebrots al Càncer’

Condis i la Federació Catalana d’Entitats Contra el Càncer (FECEC) impulsen per novè any consecutiu aquesta iniciativa per recaptar fons per als programes de suport i atenció psicosocial per als malalts de càncer i les seves famílies

Un any més, la cadena de supermercats Condis i la Federació Catalana d’Entitats Contra el Càncer (FECEC) – Junts Contra el Càncer impulsen la iniciativa ‘Posem-li Pebrots al Càncer’, amb l’objectiu de solidaritzar-se amb els pacients oncològics i difondre tanmateix la tasca d’acompanyament i suport que realitzen les entitats adherides a la FECEC en la lluita contra el càncer.

La campanya d’enguany, que arriba a la seva novena edició, se celebrarà els dies 14 i 15 d’abril, i durant aquests dos dies, la ciutadania i, en particular, els clients dels supermercats Condis podran participar en el programa solidari a través de la compra de pebrots solidaris. Aquest any es posaran a la venda un total de 66.000 bosses de pebrots, proveïdes per Agroponiente, a un preu simbòlic d’1,5 euros cadascuna, en els 680 establiments de què disposa Condis a Catalunya. Cada bossa durà un pebrot vermell i un de verd, i la recaptació resultant serà íntegrament destinada a l’impuls de projectes d’atenció psicosocial per als malalts de càncer i les seves famílies.

Els Condis de Roses també se sumaran a la campanya

I entre els 680 establiments de què disposa Condis a Catalunya hi són els supermercats Condis de Roses, els quals, tant el de la Gran Via, nº178-184, com el de l’Avinguda Jaume I, nº 5, també, i com cada any, se sumaran a la campanya ‘Posem-li Pebrots al Càncer’.

En paraules de Lourdes Bullich, cap d’Assumptes Públics i Comunicació de Condis, “com cada any, des de Condis volem aportar el nostre gra de sorra en la lluita contra el càncer, afavorint la venda dels pebrots solidaris als nostres establiments i encoratjant els nostres clients a sumar-se a la campanya”. En aquesta línia, Bullich ha destacat que “confiem en la implicació i solidaritat de la ciutadania que, edició rere edició, ha demostrat la seva sensibilització envers la realitat del pacient oncològic a casa nostra”.

Per la seva part, Maria Assumpció Vilà, presidenta de la FECEC i de la Fundació Oncolliga, ha destacat que “la campanya ‘Posem-li Pebrots al Càncer’ és molt important per fer créixer la sensibilització de la població en general vers les persones amb càncer i les seves famílies. A més, ens ajudarà a seguir treballant en la millora de la qualitat de vida dels pacients oncològics i a seguir oferint serveis, tant per a ells com pels seus familiars i cuidadors, a través de les nostres entitats”. Vilà també destaca que la campanya fomenta l’alimentació saludable, aspecte clau en la prevenció del càncer, i ha volgut traslladar un missatge d’agraïment al voluntariat que cada any fa possible que ‘Posem-li Pebrots al Càncer’ es dugui a terme.

Prop de 1.000 persones voluntàries

En aquesta novena edició, ‘Posem-li Pebrots al Càncer’ comptarà amb prop de 1.000 persones voluntàries de tot el territori català, convocades per les entitats adherides a la FECEC, les quals s’encarregaran de donar a conèixer els objectius de la campanya i de difondre entre els clients la tasca d’acompanyament que realitzen aquestes entitats. D’aquestes persones voluntàries, 175 són estudiants d’ESO, que participen amb les entitats federades través de l’assignatura de Servei comunitari. 

A més a més, entre totes les localitats participants, el municipi de Roses acollirà un total de 30 persones voluntàries.

Difusió de la campanya per xarxes

Com cada any, i amb l’objectiu de fer difusió de la campanya i que aquesta tingui el màxim ressò possible, els promotors de la iniciativa volen encoratjar els participants a fer un vídeo d’uns 20 segons tot animant la ciutadania a participar en la compra dels pebrots solidaris, d’una manera creativa i divertida.

Un cop realitzat el vídeo, es convida els participants que el comparteixin, entre el 10 i el 14 d’abril, a les seves xarxes socials, amb els hashtags #PebrotsSolidaris #PebrotsCàncer #Posem-liPebrotsAlCàncer #JuntsContraElCàncer.

Sobre La FECEC, Junts Contra el Càncer

La Federació Catalana d’Entitats contra el Càncer (FECEC) és una entitat que agrupa 16 organitzacions que treballen per millorar la qualitat de vida de les persones amb càncer i de les seves famílies. Es va constituir el 2001 i va néixer amb la vocació d’integrar els esforços en la lluita contra les malalties oncològiques a Catalunya. La FECEC, Junts contra el Càncer és cens d’informació i dona servei a les entitats federades, a la vegada que fomenta el voluntariat en l’àmbit oncològic, desenvolupa programes en les àrees de divulgació i prevenció, després del càncer i recerca psicosocial. Formen part d’aquesta entitat les següents organitzacions a Catalunya: AFANOC, Fundació Amics Joan Petit, Associació Catalana d’Ostomitzats de Catalunya, Associació Fènix Solsonès, Oncolliga Lleida, Fundació Josep Carreras, Fundació Enriqueta Villavecchia, Fundació Roses contra el Càncer, Fundació Oncolliga Girona, Fundació Oncolliga, Fundació Oncovallès, Grup Iris, Fundació Kālida, Vilassar de Dalt contra el Càncer, Osona contra el Càncer i la Lliga contra el Càncer de Tarragona i Terres de l’Ebre.

Sobre Condis Supermercats

Condis és una empresa fundada el 1961, amb seu a Barcelona i amb forta presència a Catalunya i Andorra de 680 supermercats, dels quals més de 386 establiments són a Barcelona capital i a la seva àrea metropolitana. La companyia compta amb una quota al voltant del 10% en superfície a Catalunya i està especialitzada en supermercats de proximitat i conveniència, amb una quota de mercat que arriba al 25% a la demarcació de Barcelona, ​​en els formats de proximitat i petit supermercat.

Addicionalment al model de botiga física, Condis ofereix un servei de lliurament en línia de qualitat, a través de la seva plataforma CondisLine. Actualment, CondisLine cobreix el 50% del mercat total de Catalunya i va constituir un canal clau del servei de Condis durant l’any 2020. La companyia està molt involucrada en iniciatives ESG i compta amb un model de negoci enfocat a reduir l’impacte mediambiental del sector de l’alimentació i col·labora de manera activa amb nombroses organitzacions d’acció social.