Un artista mediàtic, raper i record Guinness protagonitza la 6ª campanya “Per Carnaval no tot s’hi val” de Roses

"Per Carnaval no tot s'hi val" de Roses
El raper Chojin amb la regidora d'Esports, Anna Jorquera, i el dinamitzador juvenil, Jordi Abadal

El raper Chojin ha fet arribar el missatge als joves de Roses que “no cal beure alcohol i prendre drogues per divertir-se, relacionar-se amb els demés, lligar i assolir l’èxit”

"Per Carnaval no tot s'hi val" de Roses
El raper Chojin amb la regidora de Joventut, Anna Jorquera, i el dinamitzador juvenil, Jordi Abadal

 “Jo no sóc una ‘pose’, el meu treball és rapear, és fer concerts, i he vingut aquí perquè m’ho crec i explico la veritat, la meva experiència i que és la realitat, jo no he begut mai a la meva vida i no m’ha passat res dolent, i jo sóc l’exemple que l’èxit no està relacionat amb l’alcohol. No dic que beure estigui bé o malament, és simplement una opció, i jo no he begut mai, i mai he tingut problemes alhora de relacionar-me amb els demés, de lligar i de triomfar en el meu camp. Per això, és important que el joves entenguin que sí existeix una altra opció, que l’opció de no beure i passar-t’ho bé existeix, hi és”.
Això és el que ha manifestat I ‘intèrpret i compositor de rap Domingo Edjang, de nom artístic ‘Chojin’ i record Guinness de ser el que rapea més ràpid del món després de fer una petita però intensa actuació dins la campanya “Per Carnaval no tot s’hi val”, que com en edicions anteriors ha tingut per objectiu despertar l’interès entorn a problemàtiques com el consum de drogues i alcohol entre joves i adolescents d’una forma directa i contundent, per tal de suscitar la reflexió i el debat amb amics, companys i família entorn a la temàtica de la campanya.

I en la seva actuació, el record Guinness, mitjançant el rap, ha explicat les problemàtiques que existeixen a la societat fent al·lusió a la no-violència, en contra de les drogues, l’alcohol i el racisme.

Chojin ha estat el veritable protagonista de la 6ª edició d’aquesta campanya per la qual s’ha desplaçat des de Madrid, considerant que “el més important d’aquesta incitativa és que s’ha entès que hi ha un problema con l’alcohol i altres substàncies i que des de l’administració pública s’intenta solucionar amb èxit, perquè és fonamental començar a fer-ho des de els joves i el fet de tenir el valor de portar una persona que rapea per a que pugi a l’escenari a parlar amb els xavals és un indicatiu que s’aposta per intentar  fórmules que facin arribar el missatge als nois de forma efectiva”.

La sisena edició de la campanya “Per Carnaval no tot s’hi val” s’ha portat a terme aquest matí, a l’envelat de la plaça Frederic Rahola, a diferència dels darrers anys que es feia al Teatre de Roses, per poder encabir al més de 700 alumnes de tercer i quart d’ESO, primer i segon de batxillerat i cicles formatius dels instituts de Roses, “i enguany hem tornat a sorprendre als joves portant a aquest artista mediàtic, que combinat amb les altres accions que s’han portat a terme hem fet arribar el missatge als joves”, ha manifestat la regidora de Joventut, Anna Jorquera.

"Per Carnaval no tot s'hi val" de Roses
Aspecte que oferia l’envelat de la plaça Frederic Rahola durant la celebració de la campanya “Per Carnaval no tot s’hi val”

L’actuació del raper Chojin, un taller de còctels sense alcohol, audiovisuals protagonitzats per joves i una xerrada, que ha anat a càrrec de Xavier Vaquero, expert en salut juvenil i la realització d’un singular taller dels esmentats còctels sense alcohol,  han composat el programa d’enguany, que ha continuat interpel·lant els joves entorn al missatge de “vosaltres decidiu, vosaltres trieu!”.

Aquesta campanya no ha tingut les formes impactants i agressives per fer arribar el missatge al jovent sobre els perjudicis d’abusar de l’alcohol i prendre drogues, perquè “això ja s’ha parlat, sí que als primers anys vam ser molt agressius per tocar la sensibilitat, però això ja s’ha tocat, els joves ja parlen d’això i aquesta sisena edició ha estat donar al jovent un referent positiu, com és el raper Chojin, per a que doni continuïtat a tot aquell missatge que fa sis que estem donant i que ha donat bons resultats, de tal manera que els mateixos joves s’han fet seva la campanya, ja no és de l’Ajuntament, sinó d’ells”, ha afirmat el dinamitzador juvenil, Jordi Abadal.

“Per Carnaval no tot s’hi val”, una part més de la festa del Carnaval de Roses

Tot i que la regidora de Joventut i el dinamitzador juvenil no saben si l’any vinent hi haurà una nova edició de “Per Carnaval no tot s’hi val” sí que han coincidit a dir que “si no la fas segurament la trobaria a faltar perquè aquesta campanya ja és una part més de la festa del Carnaval de Roses”.

 

“Per Carnaval no tot s’hi val” té web pròpia.

 

Vídeos de la campanya: