Campanya L’Empordà als Aparadors. “Aquesta pandèmia ha fet reflexionar molta gent, i s’han adonat que a prop hi tenen allò que els hi fa falta”

L’Empordà als Aparadors
Dani Espinal davant del seu establiment

L’Empordà als Aparadors és una campanya de dinamització comercial per donar suport al comerç de la comarca en la qual participen 72 botigues, 36 productors i 8 restaurants a Figueres, la Jonquera, Castelló d’Empúries, Roses, Llançà, l’Escala i Cadaqués. I dins la campanya s’ofereixen entrevistes amb alguns dels seus protagonistes, com ara la de Dani Espinal, de l’establiment l’Aprile

A l’Aprile de L’Escala fa 15 anys que es dediquen al món de la moda. Al capdavant d’aquest emblemàtic establiment s’hi troba en Dani Espinal, que ens confessa com durant aquest temps han vestit nois i noies de 12 a 14 anys fins a una persona que en tenia 96. El negoci disposa d’una excel·lent plana web i darrerament proposen noves experiències als seus clients. Entre elles un tast de vins dins de la botiga.

Com heu superat aquesta època tan complicada?
S’ha notat, però no ha estat tan acusat com en grans ciutats. Tenim la sort que a l’Escala, o digues-li Empordà, vivim en un petit oasi. En època de vaques grasses no estem a dalt de tot, però en èpoques de crisi no estem a baix de tot. En el meu cas jo vaig combinar bastant la part digital, amb l’ajut de la gent de l’entorn i del poble. Així ho hem anat salvant.
 
Parlaves de la venda digital. Ho veu notar molt?
I tant. És una altra botiga oberta 24 hores. Si no estàs a dins d’aquest món vas una mica endarrere. Els que ja hi érem ens hem format i ho hem potenciat més. I els que no hi eren a poc a poc s’han anat integrant.
 
També parlaves del suport de la gent propera. Com d’important ha estat?
Aquesta pandèmia ha fet reflexionar molta gent, i s’han adonat que a prop hi tenen allò que els hi fa falta. També és cert que avui en dia la gent amb un clic ho té tot, i el tema en línia en aquest sentit ens perjudica bastant. Però la nostra feina és fer entendre que el servei i l’atenció que els hi donem al costat de casa no la trobaran amb un clic.
 
Que hi trobem a la botiga?
Tinc moda una mica irreverent, diferent del normal. Molta calavera, molt disseny portat d’Itàlia. Últimament estem fent una aposta forta per petites marques joves nacionals. Tant per noi com per noia.
 
Vosaltres doncs, amb la part que us toca, també aposteu per aquest comerç de proximitat?
Sí. Clarament. També tinc alguna marca de fora, i la majoria d’elles fabriquen a la Xina o ben lluny. El tema de subministrament, transport… Això s’ha de canviar. Ens hem de replantejar de comprar aquí, en l’àmbit nacional o europeu.
 
Aquest plantejament és compartit pels clients?
Doncs sí. Potser el producte té un preu més car, però es compensa amb la qualitat i que sigui d’aquí. Això es valora, i la veritat és que estem molt contents.
 
Vosaltres ja vàreu participar l’any anterior a la campanya l’Empordà als aparadors. Com la valoreu?
És una campanya incipient i com tot allò que comença costa arrelar, però no s’ha de deixar de fer. Cada vegada ha d’agafar més volada, més participació i reconeixement. Aquest any tinc exposat oli amb ampolles i copes de vi, i això fa que la gent es quedi mirant més estona l’aparador. M’agrada molt el tema de fusionar i crear sinergies amb altres negocis. Ara, quan el que realment costa és que la gent entri als comerços, hem d’oferir-los viure l’experiència dins de les botigues.

La campanya

Les setanta-dues botigues participants exposen als seus aparadors, a banda de la seva oferta habitual, una mostra provinent d’algun dels trenta-sis productors gastro-alimentaris o artesanals implicats a l’Alt i Baix Empordà; i a més, en alguns comerços es faran tastos, demostracions o tallers. A banda, els vuit restaurants adherits ofereixen menús especialment confeccionats per a l’ocasió dins la campanya anomenada ‘l’Empordà a Taula’. 

Sorteig de 116 xecs regals de 30 euros

La campanya L’Empordà als Aparadors organitza un sorteig de 116 xecs regals de 30 euros en el que es pot participar fins al 21 de novembre del 2021.

  • Feu una fotografia relacionada amb la campanya: un aparador on es vegi el vinil, un producte exposat en un aparador, un plat del menú dels restaurants adherits o un esdeveniment dins de les botigues participants.
  • Publiqueu la imatge en un compte personal a Facebook i/o Instagram fins el 21 de novembre del 2021, amb el hashtag #empordaaparadors.
  • Seguiu els nostres comptes oficials a Facebook i Instagram (@emporda.aparadors)
  • Manteniu la imatge publicada com a mínim fins el 30 de novembre del 2021.
  •  Important!
  • Les publicacions han de quedar al feed, no s’accepten stories.
  • El perfil d’Instagram no ha de ser privat per permetre que els organitzadors i el públic pugui veure les fotografies sense necessitat de seguir-vos.
  • Es pot participar tantes vegades es vulgui.

Premis

  • HI ha 116 premis de vals de 30 €, que es podran bescanviar fins al 31 de desembre del 2021.
  • Els premis es limiten a 1 per persona.
  • Els guanyadors es donaran a conèixer el 24 de novembre en una publicació als nostres comptes de Facebook i Instagram.