La visita es va dur a terme durant la celebració del Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya per conèixer les iniciatives del comerç de Sitges lligades a l’esdeveniment
Aquest passat dijous, 5 d’octubre, va tenir lloc el retail tour (visita guiada a una selecció de botigues minoristes) que anualment organitza l’Àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Roses, que en aquesta ocasió es va desenvolupar a la ciutat de Sitges. Els participants van poder conèixer establiments comercials de diferent tipologia, el mercat municipal i l’Aula Gastronòmica, així com les campanyes comercials lligades al Carnaval i al Festival de Cinema Fantàstic de Catalunya, així com d’altres accions que es duen a terme al llarg de l’any per desestacionalitzar la temporada.
En aquest sentit, el regidor de Promoció Econòmica, Fèlix Llorens, va manifestar que “vam anar a Sitges aprofitant la celebració del Festival de Cinema Fantàstic perquè volíem veure com el teixit comercial del poble treu un profit d’aquest tipus d’esdeveniment, ja que a Roses portem a terme diferents iniciatives com la Ruta de les Tapes, la Fira de la Rosa, la Fira de la Cervesa, el Festivalet o bé el propi Carnaval en la que els nostres comerciants també poden treure un benefici”.
Una visita en la que es va poder comprovar de com “el Festival de Cinema Fantàstic també es retro-alimenta del comerç, ja que moltes botigues estaven decorades amb motius de cinema fantàstic, d’altres feien una campanya promocional al voltant també del cinema fantàstic, i la mateixa Àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Sitges feia una campanya especial de descobrir comerços aprofitant la celebració del Festival, per tant -va remarcar Llorens- és una simbiosi que funciona molt bé: per una part el Festival atrau gent a la ciutat, la qual cosa beneficia al comerç i, per l’altre, aquest col·labora d’una manera activa a que es respiri per tota la ciutat aquest ambient de festival, donant-li un valor afegit més enllà del que és purament el cinema”.
I en aquest aspecte, els comerciants desplaçats van poder veure com poder “aprofitar-se” d’un esdeveniment que es celebra a la ciutat tan sols decorant les seves botigues amb la temàtica del mateix, en el cas dels comerços, i oferint menús especials temàtics, en el cas dels restaurants.
I és que l’objectiu que persegueix el retail tour és això: visitar ciutats comercials de referència, per tal que els professionals rosincs puguin conèixer de primera mà experiències d’èxit amb un enfocament especial al context i a les necessitats de Roses, a partir de les quals puguin aplicar canvis en els seus negocis o en el model associatiu de la Vila
Cal destacar, però, que la jornada es va iniciar abans d’arribar al destí, ja que durant el trajecte en autobús des de Roses a Sitges es va oferir una xerrada que va tractar al voltant de les oportunitats del comerç local rosinc. Un cop arribats a la destinació, els espais visitats van ser el Mercat de Sitges, l’Aula Gastronòmica i establiments comercials de roba, complements, decoració, papereria, entre d’altres, del centre de la població.
Aquesta és una de les accions incloses dins de la programació de tallers i activitats que l’Àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Roses dirigeix cada any als professionals del comerç aquesta tardor, per oferir-los formació i eines de millora per als seus negocis.
A la visita realitzada a Sitges, el regidor de Promoció Econòmica, Fèlix Llorens, els tècnics de l’Àrea, els comerciants rosincs, i la regidora de Cultura i Festes, Sílvia Ripoll, que es va desplaçar fins a Sitges en la seva condició de comerciant, van estar acompanyats dels tècnics i personal de l’Àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament d’aquesta localitat de la comarca del Garraf.