El primer tren de la RG1 direcció nord és el que passarà per Mataró a les 7:04 hores i en direcció contrària, el que sortirà de Figueres a les 5:59 hores
Demà entra en servei la línia RG1, la nova rodalia de Girona que introdueix importants millores en les comunicacions internes dins de les comarques gironines i també amb la connexió amb el Maresme. El primer tren de rodalia serà el que passa per Mataró a les 7.04h del matí i fa tot el recorregut (Blanes 7.46h i Girona 8.26h) fins arribar a Figueres a les 9.03h. En sentit contrari, el primer RG1 sortirà de Figueres a les 5.59h (Girona 6.38h, Blanes 7.17h i Mataró 7.53h).
La nova RG1 connectarà directament les comarques del Maresme, la Selva, el Gironès i l’Alt Empordà amb 16 trens de dilluns a divendres. Aquest servei es prestarà com a perllongament d’alguns combois de la línia R1, que actualment acaba a Maçanet de la Selva, de forma que es podrà fer la comunicació directa entre Mataró, Blanes, Girona, Figueres i la resta d’estacions intermèdies, sense necessitat de transbord.
Els nous trens, sumats als que actualment ja disposen els municipis gironins, permetran disposar de freqüències de pas d’entre 30 minuts i una hora, segons l’estació i la franja horària. Així mateix, la connexió directa de Mataró i Blanes amb Girona i Figueres, fins ara inexistent, es cobreix amb una freqüència d’un tren cada dues hores.
Sumant tots els serveis de tren, a partir de demà, a les estacions de Riudellots, Fornells de la Selva, Celrà, Bordils-Juià, Sant Jordi Desvalls, Camallera, Sant Miquel de Fluvià i Vilamalla hi haurà 32 expedicions diàries. Això suposa un increment del servei del 100% respecte l’oferta actual que és de 16 trens. A la resta d’estacions, on també s’hi aturen els serveis de mitja distància, hi haurà 60 expedicions al dia en els casos de Figueres i Flaçà, i 62 a les estacions de Girona, Caldes de Malavella, Sils i Maçanet de la Selva.
Els horaris dels nous serveis s’han dissenyat per complementar l’oferta actual i per oferir la possibilitat d’arribada a Girona i Figueres en unes hores adequades per atendre, principalment, les necessitats de mobilitat per motius de feina o d’estudis.
Integració tarifària
Com a complement a la millora dels serveis ferroviaris es durà a terme la integració al sistema tarifari de l’ATM de Girona, de manera progressiva i durant el segon semestre de 2014. En una primera fase es farà en els municipis que formen part de l’àmbit de l’ATM de Girona. I de cara a una segona fase s’incorporaran els que ara no hi estan inclosos.
Així mateix, els usuaris dels serveis AVE a les estacions de Girona i Figueres disposaran de la possibilitat de fer ús de l’anomenat “Combinat rodalies”, que amb el bitllet del tren AVE permet obtenir el bitllet per a la utilització dels nous serveis ferroviaris de rodalia de Girona.