El 6è Girocàmping Pro presentarà noves eines per potenciar la sostenibilitat i la digitalització

Girocamping PRO
Edició del Girocamping PRO celebrada a Lloret

La sisena edició de Girocàming Pro se celebrarà el 26 de setembre al Centre Cívic de Sant Pere Pescador, amb experts de primer nivell i amb 24 empreses participants

El sisè Girocàmping Pro, el Congrés Professional del turisme i càmping, que se celebra dijous 26 de setembre, al Centre Cívic de Sant Pere Pescador, presentarà noves eines per potenciar encara més la sostenibilitat i la digitalització en el sector. L’Smart Camp, un projecte molt innovador perquè els càmpings evolucionin cap a unes instal·lacions que aprofitin al màxim les noves eines tecnològiques i digitals; i les Green holidays, un concepte que els directors de diferents serveis turístics debatran en una taula rodona per potenciar encara més la sostenibilitat, són alguns dels principals eixos d’aquest congrés, que cada any posa en comú els grans reptes d’aquesta oferta turística, que és un dels grans motors de l’economia. A la trobada es presentarà un estudi sobre l’impacte econòmic dels càmpings gironins i un altre estudi sobre la història de setanta anys dels càmpings catalans.

El Congrés, organitzat per l’Associació de Càmpings de Girona, està adreçat als professionals del món del càmping i del turisme en general i s’explorarà el passat, el present i el futur del sector. Es comptarà amb 24 empreses  participants i es duran a terme activitats de networking.

La inauguració del Girocàmping Pro tindrà lloc a les 10 hores, per mitja hora després, a les 10:30, es presentar-se l’estudi històric sobre els 70 anys de càmping a Catalunya, a càrrec de la doctora Dolors Vidal, de la Universitat de Girona (UdG), i el doctor Lluís Coromina, degà de la Facultat de Turisme de la UdG. A les 11:45 hores es presentarà, també, l’estudi “Impacte econòmic del  sector del càmping a les comarques gironines”, a càrrec de Marc Grijalvo i Xavier Abad, de BIM Consultors.

La taula rodona sobre Green Holidays: més enllà de les certificacions sostenibles, (12:15h), comptarà amb la participació de Sara Peces, directora general de Llagosnet; Ralph Heinze, director dels serveis turístics Heinze Latzke; Xavier Martín, arquitecte, professor i investigador a La Salle_URL; i Elena Fontcuberta, gerent del càmping Nàutic Almatà. Serà moderada per BiM Consultors. En aquesta taula rodona es debatran estratègies per integrar la sostenibilitat en l’experiència dels càmpings.

Una altra de les taules rodones destacades és: Smart Camp: una realitat, a càrrec de Quique Garcia, CEO de deepsense; Tomeu Guiscafré, CEO de loT a WDNA; i Carlos Romero, director de Tourism Research Development & Innovation a SEGITTUR. Serà moderada per Xavier Pascuet, director del projecte SMART CAMP. Aquesta taula posarà l’accent en les noves tecnologies com la Intel·ligència artificial i l’Internet de les Coses aplicades al sector. El president de SEGITTUR, Enrique Martínez Marín, tancarà la taula amb una intervenció sobre la importància dels projectes comuns.

Premis Jaume Genover i Roig, Josep Suñé i Girocàmping

El sisè Girocàmping Pro es clourà amb la Nit dels càmpings gironins, que se celebrarà al càmping & Bungalow Resort La Ballena Alegre de Sant Pere Pescador, on es farà l’entrega del Premi Jaume Genover i Roig que enguany arriba a la desena edició i reconeix la tasca de les persones que han contribuït amb el seu esforç al posicionament del sector. També s’entregarà el primer Premi Josep Suñé, a un professional del món del càmping; el tercer Premi Girocamping, en reconeixement al suport al sector i el premi al Càmping de l’Any, que s’escull per votació popular dels usuaris.

Patrocinadors i suport empresarial

El Girocàmping Pro 2024 compta amb el suport de destacades empreses patrocinadores com Servicios Turísticos Heinze Latzke i Llagosnet.  Aquestes companyies, líders en els seus respectius àmbits, aporten un gran valor al congrés des de l’experiència i la innovació.

Sobre l’ACG

L’Associació de càmpings de Girona és la més antiga d’Espanya.  Els  75 càmpings associats ofereixen més de 120.000 places d’allotjament i representen més del 80 per cent dels càmpings de les comarques de Girona.  El total de places d’allotjament de càmpings de la demarcació és de 135.000, una xifra que situa al sector com la primera oferta turística reglada.