Els monitors d’aquest espai jove de Roses van decidir unir dues tradicions, dues cultures per celebrar el Dia de Tots Sants

La Castanyada és una festa popular de Catalunya que se celebra el dia de Tots Sants, tot i que darrerament se n’ha desplaçat la celebració a la vigília d’aquesta diada (entre el 31 d’octubre i l’1 de novembre).
El Halloween, contracció anglesa de All Hallows’ Eve, que vol dir Vigília de Tots els Santos, és també conegut com la Nit de Bruixes o la Nit de Difunts, és una festa d’origen cèltic que se celebra internacionalment a la nit del 31 d’octubre, sobretot en països anglosaxons com Canadà, Estats Units, Irlanda o Regne Unit.

Doncs bé, el CAR Jove de Roses va decidir, celebrar ahir, les dues festes conjuntament. I el motiu, molt simple “doncs, dins el programa ‘Laboratori de pràctiques’, en el qual agafem joves per a que facin les pràctiques de monitor o director de lleure, ara tenim a l’Eva García i a la Idoia Palou. Elles van decidir fer un Hallowenn, i jo, com sóc un ‘forofo’ de la castanyada, que és una tradició catalana, em vaig decantar fer-ne una. Així, hem fet Castanyada versus Halloween”, va explicar el dinamitzador juvenil, Jordi Abadal.

El motiu per fer aquesta festa 24 hores abans de la vigília de Tots Sants, és que els dijous és el dia en que el CAR Jove està tancat, i és el dia, per tant en que els joves ja tenen programades les seves pròpies activitats.
Una cinquantena de joves van participar en aquesta festa que va barrejar dues cultures, l’anglosaxona i la catalana. Uns eren a la porta del CAR Jove fent castanyes, els altres jugant a dins mentre escoltaven la música punxada pel DJ Carlos Ritmi, envoltats del típic decorat gore de la Nit dels Morts.
Un cop les castanyes fetes, els joves les van degustar envoltats de ‘sang i fetge’, per esdevenir una Catanyada amb, i no pas versus, Halloween, “l’important, va dir Abadal, és fer aquest tipus d’activitats per promocionar el CAR Jove com a centre de dinamització juvenil”.