El Carnet Jove compleix dos anys a la Vila i ja suma un total de 58 avantatges per a persones d’entre 12 i 30 anys
El Carnet Jove de Roses, que es va implantar ara fa dos anys al municipi de la mà de l’Agència Catalana de la Joventut i l’Ajuntament de Roses, ha iniciat aquesta setmana la nova campanya de captació de nous avantatges. La campanya vol captar més comerços, entitats i institucions que ofereixin més i millors descomptes al municipi per a millorar encara més l’oferta actual d’avantatges del Carnet Jove a Roses.
Actualment, el carnet local suma un total de 58 avantatges repartits entre els àmbits de salut (6,9%), formació (6,9%), esports (5,2%), turisme i mobilitat (3,4%), tecnologia (6,9%), cultura (8,6%), lleure (13,8%) i altres (48,3%).
Aquests 58 avantatges són 32 més respecte dels que hi havia el 2021, l’any abans d’iniciar-se el Carnet Jove Roses i la primera campanya de captació. Es tracta d’un creixement global del 123% en aquests dos primers anys i d’un increment un 112% superior del que hi ha hagut al conjunt de Catalunya en el mateix període.
Entre aquests avantatges s’hi compten serveis com ara Aquabrava Parc Aquàtic, Sons del món, Espai Cultural La Ciutadella, Grup d’Esports Nàutics de Roses o el museu elBulli1846.
D’aquesta oferta se’n poden beneficiar els 1.550 titulars (52% noies i 48% nois) que el Carnet Jove té avui a Roses repartits entre les següents franges d’edat: 12-13 anys (0,58%), 14-17 anys (13,16%), 18-21 (25,10%), 22-25 (27,94%), 26-30 (30%) i 31 anys (3,22%).
Aquests 1.550 titulars actuals suposen un creixement de 77 (el 5,23%) des de la posada en marxa del Carnet Jove de Roses el 2022, quan n’hi havia 1473. Aquest creixement és més alt que els resultats del carnet al conjunt de Catalunya, concretament un 7,13% superior.
A més del jovent rosinc, dels descomptes al comerç i serveis del CJ al municipi costaner de l’Alt Empordà també se’n poden beneficiar el conjunt dels titulars del carnet a la demarcació de Girona (54.925 joves), al conjunt de Catalunya (519.018 joves) i arreu d’Europa (més de 7,5 milions).
L’objectiu de la nova campanya de captació de comerços és que el Carnet Jove de Roses connecti el Carnet Jove nacional amb el comerç local i serveis de proximitat. D’aquesta manera, es pretén que el Carnet Jove sigui una eina útil en el dia a dia dels joves de Roses i potenciar encara més els avantatges en comerços i serveis de proximitat.
Entre les accions que es duran a terme per a captar nous comerços de Roses a l’oferta del Carnet Jove hi ha la distribució de díptics físics i en format digital, la inclusió de publicacions promocionals a les xarxes socials locals i el contacte telefònic i presencial.
Una altra de les maneres per promocionar el Carnet Jove als comerços locals és la col·locació d’un distintiu a l’entrada de l’establiment. Aquesta actuació es complementa amb l’eina de geolocalització de l’APP del Carnet Jove amb una mirada local, que prioritza els avantatges del carnet que tenen al seu voltant en el moment en què facin ús del servei.
Així mateix, anualment es fa difusió del carnet entre els joves de Roses mitjançant el web CJ Roses, butlletins digitals del CJ de Roses i altres accions d’informació de l’Ajuntament.