El ciclistes de Roses s’apropen al liderat de la Transpyr Road

Transpyr
La Transpyr és la prova més exigent de BTT de tota Europa / FotoEsportBCN

El líder de la Transpyr Road, David Ribas,  pateix una punxada a la cronoescalada i veu reduït el temps d’avantatge  sobre els seus perseguidors

Transpyr
Ciclistes de la Transpyr Road passant per un tram mal asfaltat / FotoEsportBCN

Els ciclistes de la Transpyr Road van tenir una etapa de 132 quilòmetres i 230 metres de desnivell acumulat, amb 5 ports i amb només un dels dos trams cronometrats previstos a causa del mal estat de l’asfalt, que castigat per les darreres pluges, va obligar a l’organització a neutralitzar-lo. “Al ser una etapa curta semblava fàcil, però a la Transpyr fàcil no hi ha res”, va assenyalar el corredor del Club Ciclista Roses a l’arribar a Jaca després d’haver sortit de la població d’Aínsa.

Però la cursa va estar a punt de donar un tomb pel que respecte a la classificació general, a l’únic tram cronometrat que es va portar a terme, al port de Fanlo, “una de les pujades més maques del que portem”, va safimar Rabell, quan l’encara líder de la provisional, David Ribas, va perdre set minuts per culpa d’una punxada a la roda en ple ascens al port. Ara disposa només de sis minuts d’avantatge sobre Tony Gallardo.

Després de la cronoescalada els ciclistes van continuar per la N260, que és la que surt de Portbou i segueix tot el Pirineu, per pujar seguidament els dos darrers colls de la jornada, el port de Cotefablo i el d’Umbria Oroel.
Avui, els participants estrenen itinerari fins a Roncesvalles amb 170 quilòmetres, “l’etapa reina de la Transpyr Road amb 3.000 metres desnivell”, i que pot ser determinant per a la classificació, ja que compta amb un tram cronometrat de 52 quilòmetres amb els ports d’Arguibiela, Laza i final al port de Larrau, escenari en diverses ocasions d’autèntiques gestes ciclistes al Tour de França.

Núñez i Bou sentencien la Transpyr, que avui entra a Navarra i estrena recorregut fins a Roncesvalles

Transpyr
La Transpyr, la prova més exigent de BTT de tota Europa / FotoEsportBCN

Pel que fa a la Transpyr Bike va transcorre ahir íntegrament en territori aragonès, amb sortida a Aínsa i arribada a Jaca. Israel Núñez i Roberto Bou (equip Massi/Tomás Domingo) van ser 11 minuts més ràpids que David Mateu i Pau Botella (Probike) i només un contratemps inesperat posaria en risc la seva autoritat en aquesta Transpyr. Ahir els ciclistes van rodar en un terreny molt abrupte que va posar a prova la resistència dels ciclistes i les seves bicis. A la meta a Jaca, coincidint amb l’arribada de la pluja, destacaven l’espectacularitat d’un llarg descens que partia d’un perillós penya-segat que va ser estretament controlat per l’organització.

A la taula de temps Núñez i Bou s’escapen amb gairebé 20 minuts d’avantatge sobre l’equip Probike, que haurà de suar de valent per a mantenir una segona posició que busquen amb molta insistència els germans belgues Lieven i Jeroen Schroyen.

Avui serà un dia històric per la Transpyr, que estrena recorregut de Jaca a Roncesvalles en la seva penúltima etapa. Seran 137 quilòmetres inèdits que duran al grup fins a Navarra amb dues parts molt diferenciades: una primera molt rodada amb petits relleus i ritme més lent i mitja muntanya a la part final. Els ciclistes experimentaran el canvi de paisatge del Pirineu aragonès al navarrès, entrant de ple en un clima i vegetació més atlàntica.