Demà divendres, 7 de maig, s’instal·larà una peça al carrer Perelada nº35 de Roses, tot just davant del darrer domicili conegut del veí de la Vila deportat, Ermengol Romañach Coll
El Memorial Democràtic preveu instal·lar, entre maig i desembre d’enguany, 119 llambordes Stolpersteine a Catalunya en record dels deportats als camps de concentració nazis. Són les peces artístiques urbanes creades per l’artista alemany Gunter Demnig. Es col·loquen al davant de la darrera residència que va tenir la persona en llibertat.
La instal·lació d’aquesta nova remesa de llambordes començarà demà divendres, 7 de maig, a Roses, a les 12 h, amb la col·locació de la peça en record del veí de la població deportat Ermengol Romañach, al carrer Perelada, 35. Hi participaran el director del Memorial Democràtic, Jordi Font, l’alcaldessa de Roses, Montse Mindan, el regidor de Govern Obert i Memòria Històrica de Roses, Joan Plana, el director Serveis Territorials a Girona del Departament de Justícia, Jordi Martinoy, la coordinadora Territorial de Joventut a Girona, Agnès Fàbregas i el regidor de Cultura de Roses, Èric Ibáñez.
L’endemà, dissabte 8 de maig, s’instal·laran llambordes a Vilanova i la Geltrú (Garraf), Sant Cugat del Vallès (Vallès Occidental) i Agullana (Alt Empordà).
389 Stolpersteine a Catalunya
En aquests moments a Catalunya hi ha 270 Stolpersteine. Amb la col·locació de les noves peces, a finals de 2021 n’hi haurà 389. El Memorial Democràtic és l’encarregat d’adquirir les llambordes i coordinar-ne la instal·lació.
Les llambordes Stolpersteine són blocs de ciment, d’aproximadament 10 cm x 10 cm, amb una placa de llautó daurat on hi ha gravades les dades més rellevants de la víctima. Hi ha més de 82.000 llambordes a tot el món.
Actualment, n’hi ha a Albatàrrec (1), Barcelona (1), Cardona (3), Castellar del Vallès (5), Cervera (3), Cubelles (1), els Guiamets (1), Esparreguera (7), Figueres (11), Girona (16), Gironella (7), Granollers (7), Granyena de Segarra (1), Igualada (10), Lleida (11), Manresa (24), Mataró (15), Montornès del Vallès (3), Navàs (6), Olesa de Montserrat (10), les Oluges (1), la Prenyanosa (1), el Pont de Vilomara i Rocafort (1), Prats de Lluçanès (2), Pontils (1), Puig-reig (9), Ripollet (4), Rubí (11), Santa Coloma de Queralt (3), Sant Antolí i Vilanova (1), Sant Vicenç de Castellet (1), Sabadell (61), Sanaüja (1), Santa Perpètua de Mogoda (1), Súria (14), Talavera (1), Torà (1), Tarroja de Segarra (1), Torrelles de Foix (1), Vallbona d’Anoia (1), Vallfogona de Riucorb (1), Vilafranca del Penedès (9).
PREVISIÓ DE COL·LOCACIÓ DE LLAMBORDES AL 2021 | |||
Municipi | Comarca | Nombre de Llambordes | Data prevista |
Roses | Alt Empordà | 1 | 7/5/2021 |
Vilanova i la Geltrú | Garraf | 17 | 8/5/2021 |
Sant Cugat del Vallès | Vallès Occidental | 6 | 8/5/2021 |
Agullana | Alt Empordà | 2 | 8/5/2021 |
Manresa | Bages | 4 | 13/5/2021 |
Salt | Girona | 7 | 14/5/2021 |
Lleida | Segrià | 10 | 22/5/2021 |
Tàrrega | Urgell | 9 | 25/5/2021 |
Sant Sadurní d’Anoia | Alt Penedès | 7 | 27/5/2021 |
Mollerussa | Pla d’Urgell | 2 | 28/05/2021 |
Prats del Lluçanès | Osona | 1 | 29/05/2021 |
Amposta | Montsià | 10 | 18/6/2021 |
Sant Adrià del Besòs | Barcelonès | 3 | 7/9/2021 |
Caldes de Montbui | Vallès Oriental | 11 | 17/9/2021 |
Figueres | Alt Empordà | 1 | Data sense determinar |
Flix | Ribera d’Ebre | 10 | Data sense determinar |
Juneda | Les Garrigues | 5 | Data sense determinar |
Sant Joan Despí | Baix Llobregat | 1 | Data sense determinar |
Sant Salvador de Guardiola | Bages | 1 | Data sense determinar |
Terrassa | Vallès Occidental | 11 | Data sense determinar |