L’afluència més gran d’escales ha tingut lloc els mesos d’abril i octubre, potenciant la desestacionalització del turisme en temporada baixa
El port de Roses ha tancat la temporada amb 8 escales de creuers, el doble que l’any passat, i 1.500 passatgers, quintuplicant els de 2023. Destaca la diversificació de les companyies de creuers que han estat 6, dues de les quals inaugurals: Seabourn Ovation i Ilma. L’afluència més gran d’escales ha tingut lloc els mesos d’abril i octubre, potenciant la desestacionalització del turisme en temporada baixa.
Un total de sis línies de creuer han visitat el port rosinc: Sea Cloud Cruises, CroisiEurope, Mystic Cruises, Seabourn, SeaDream Yacht Cruises i The Ritz Carlton Yacht Collection. Destaca el retorn de la companyia Seabourn a aigües alt-empordaneses.
La nacionalitat més nombrosa de turistes de creuer ha estat la nord-americana en un 62%; en segona posició, la francesa en un 11%; en tercer lloc, la britànica en un 6%; així mateix, la canadenca i l’australiana han assolit un 5% cadascuna; la belga un 2%; la suïssa un 1%; i la resta de nacionalitats un 8%.
El 64% dels passatgers que han visitat Roses s’han quedat al municipi i un 36% han fet excursions pel territori, amb autobusos, taxis i bicicletes. Les 10 excursions més sol·licitades han estat les següents: Figueres (Museu Dalí), Cadaqués, Girona, Peralada, celler a l’Alt Empordà, Sant Pere de Rodes, Jaciment d’Empúries, Portlligat, Vilajuïga i Empuriabrava.
Segons un estudi de l’Associació Internacional de Línies de Creuers (CLIA), s’estima que cada passatger quan desembarca en un port escala i visita la destinació, gasta una mitjana de 90 euros. A més, s’han afegit 6 euros més per passatger per la despesa amb serveis portuaris.