La renovació de les certificacions ISO 9001 de qualitat i l’ISO 14001 i l’EMAS de medi ambient referma el compromís de l’empresa per la qualitat i la sostenibilitat
L’actualització de les certificacions ISO 9001, ISO 14001 i EMAS reconeix una vegada més l’esforç de Ports de la Generalitat per mantenir un sistema de gestió integrat de qualitat i medi ambient en les activitats que desenvolupa i en la prestació dels serveis portuaris. Aquesta eina de gestió defineix uns objectius a assolir quantificables, una planificació dels serveis i les activitats, una estructura organitzativa i una metodologia definida a través de procediments, instruccions i avaluacions.
La certificació de qualitat ISO 9001 i les certificacions ambientals ISO 14001 i EMAS s’han aconseguit a la seu de Ports de la Generalitat de Barcelona i a les 26 instal·lacions portuàries que gestiona aquesta empresa al llarg de la costa catalana i que són les següents: els ports de Roses, Llançà, el Port de la Selva, l’Escala, l’Estartit, Palamós, Sant Feliu de Guíxols, Blanes, Arenys de Mar, el Garraf, Vallcarca, Vilanova i la Geltrú, Cambrils, l’Ametlla de Mar, l’Ampolla, Deltebre, Sant Carles de la Ràpita, Alcanar i les Cases d’Alcanar: Les dàrsenes pesqueres de Mataró, el Masnou i Torredembarra; i els embarcadors de Tortosa, Amposta, Deltebre i Sant Jaume d’Enveja.
Objectiu: l’eficiència energètica
Ports desenvolupa un Pla d’acció bianual que recull les intencions i els principis de l’empresa sobre les actuacions ambientals així com la millora contínua que es fa en diferents àmbits. Una de les millores dutes està sent la instal·lació de làmpades leds per disminuir el consum d’electricitat i de comptadors telegestionats per baixar tant el consum d’aigua com el d’electricitat en els ports.
Aquesta actuació conjuntament amb l’aplicació d’altres millores realitzades en les instal·lacions portuàries ha permès reduir els consums de recursos naturals en els darrers anys. Així, s’ha aconseguit disminuir un 6% el consum d’electricitat i un 5% el d’aigua i un 9% el de paper, entre d’altres.
En la línia de millora contínua, l’empresa també disposa d’una Carta de Serveis per informar als usuaris de les característiques, prestacions i forma d’accedir als serveis, i realitza enquestes de satisfacció per recollir els suggeriments dels usuaris dels ports.
Ports de la Generalitat continuarà amb el seu compromís de treball per un model de desenvolupament més sostenible i respectuós amb el medi ambient tant en les actuacions en infraestructures com en les activitats que duu a terme.