Els Consells Comarcals de l’Alt i Baix Empordà presenten la campanya de promoció turística Empordà 2023

Campanya de promoció turística Empordà 2023
Moment de la presentació duta a terme ahir al Castell de Peratallada

La presentació es va dur a terme ahir a Peratallada entre representants dels Consells Comarcals de l’Alt i el Baix Empordà, l’Associació Empordà Turisme i el Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona

Empordà Turisme i els Consells Comarcals del Baix i Alt Empordà volen seguir apostant per la promoció turística del territori empordanès sota la marca Empordà.
Ahir a la tarda, al castell de Peratallada es va presentar la campanya Empordà per aquest any.

La presentació va comptar amb les intervencions de Josep Sala, alcalde de Forallac; Xavier Dilmé, vicepresident primer i conseller de Turisme del Baix Empordà; Agustí Badosa, vicepresident quart i conseller de Turisme de l’Alt Empordà; Esteve Guerra, president d’Empordà Turisme; i Jordi Masquef, vicepresident 2on del Patronat de Turisme Costa Brava Girona.

Pel 2023 es vol replantejar el model de comunicació i no concentrar la campanya als mesos de pre-estiu. La intenció és ser presents en el mercat de proximitat durant tot l’any. Es vol seguir amb la comunicació d’experiències, els usuaris busquen complementar les estades i és per això que s’apropen les experiències, activitats, vivències i les empreses relacionades que poden trobar en el territori.

Per tot plegat es continuarà amb la promoció de la campanya Una porta a l’Empordà i dels materials ja creats durant l’any 2022, una proposta ja basada en la promoció turística de les activitats del territori.

Les accions que s’han preparat per aquesta campanya són diverses i inclouen compra d’impactes online, offline, creació de contingut (com un blogtip de fotografia o creació de nous stickers de la marca per a les xarxes socials).

Una de les novetats de la campanya d’enguany és que s’incorporen propostes de productes i experiències que s’ofereixen en el territori, tant del sector privat com del sector públic.

Amb tot, les accions dutes a terme volen desestacionalitzar el turisme i fer que el turista vingui a l’Empordà des del març i fins a l’octubre, coincidint amb la durada de la campanya (exceptuant els mesos de juliol i agost).

Per al vicepresident i conseller comarcal de Turisme del Baix Empordà, Xavier Dilmé: “es tracta d’una campanya important, que ens ha de servir en aquest propòsit compartit d’intentar allargar la temporada i que ens demostra també la utilitat de la marca Empordà”. En aquest sentit, va destacar que “mantenim el format televisiu pel que fa la promoció, però aquesta vegada incidirem de forma important a les xarxes a diferència d’altres campanyes prèvies afegint tot un contingut d’experiències i productes fruit de la col·laboració público-privada”.

Per la seva banda, el vicepresident i conseller comarcal de Turisme de l’Alt Empordà, Agustí Badosa, va remarcar que “la campanya turística que es presenta avui ve a ressaltar els valors de l’Empordà que ja fa temps que tots plegats entenem que no té barreres administratives”. A més, Badosa es va mostrar convençut que “s’està actuant conjuntament entre l’Alt i el Baix Empordà amb els sectors privats amb l’objectiu de potenciar les propostes turístiques de cadascú”.

La campanya Una porta a l’Empordà

La campanya Una porta a l’Empordà es va presentar a Figueres a començaments de juny del 2022 amb un vídeo promocional i diferents càpsules audiovisuals que representaven alguns dels principals atractius de l’Empordà com són el paisatge, la gastronomia, la platja, el patrimoni, el cicloturisme o l’enoturisme. L’emissió d’espots a TV3 al juny va tenir continuïtat amb diferents accions de màrqueting digital a les xarxes socials i a plataformes com Youtube, Instagram o Spotify.

Al setembre es va reprendre la campanya amb l’emissió de més espots a la televisió i també es va reforçar la campanya als mitjans digitals allargant-la fins octubre. L’objectiu era aprofitar les bones temperatures per captar més visitants de proximitat, els quals poden seguir gaudint dels principals atractius que té l’Empordà.

Per altra banda, finalitzada la campanya d’estiu es va fer un nova campanya de sensibilització i de captació de suports a la marca Empordà. La distribució d’un material divulgatiu de la marca, el repartiment d’adhesius o petites campanyes en els mitjans locals són algunes de les accions realitzades perquè les persones residents a l’Empordà puguin adherir-se i donar suport al projecte.