La campanya del Departament de la Presidència i la Creu Roja Catalunya, #COVIDSPOILER, preveu arribar a sensibilitzar prop de cent mil joves
El Departament de la Presidència i la Creu Roja de Campanya han engegat una campanya de sensibilització dirigida als més joves amb l’objectiu d’ajudar a contenir l’expansió del coronavirus a Catalunya. Les dades epidemiològiques indiquen que ens trobem en una situació de transmissió comunitària, per la qual cosa el Govern considera necessari trencar les cadenes de transmissió comunitària, per evitar que continuïn creixent el nombre de casos.
Per exemple, mentre que en el passat mes de març el percentatge de casos positius de Covid-19 entre joves d’entre 10 i 29 anys era només del 6% ara, en el mes de juliol el nombre de casos positius entre els joves ha augmentat fins al 26%. Entre el grup d’entre 20 a 39 anys també s’ha passat d’un 15% a un 40% avui dia.
Tenint en compte les últimes dades epidemiològiques, la secretària general de la Presidència, Meritxell Masó, ha destacat que “amb aquestes dades a la mà ens vam replantejar com podríem incidir en aquest sector de joves i per això hem engegat aquesta campanya per sensibilitzar als joves perquè malgrat ser un col·lectiu amb un percentatge elevat d’ asimptomàtics al seu voltant hi ha persones vulnerables i gent gran al qual els efectes de la malaltia poden tenir conseqüències greus”.
En aquest sentit, el darrer Govern es va acordar destinar una partida del Fons Covid per implementar accions que permetin sensibilitzar als joves de la importància de prendre mesures. En aquest cas el Govern ha encarregat preparar, gestionar i implementar aquesta campanya a la Creu Roja de Catalunya.
La campanya consisteix en el desplegament d’un miler de joves entre voluntaris i treballadors i treballadores joves per dur a terme aquesta acció de sensibilització entre els joves d’arreu de Catalunya en les trobades d’oci nocturn formals i informals, fent especial incidència en les conductes de risc que adopten quan no utilitzen degudament la mascareta. L’objectiu de la campanya és arribar a sensibilitzar fins a 95.400 joves fins el 15 de setembre.
Els principals missatges que es transmetran als joves serà l’obligatorietat de posar-se la mascareta, mantenir la distància social, evitar les aglomeracions, reduir el cercles d’amistat i la importància del rentat freqüent de mans.
Meritxell Masó ha explicat que l’acció tindrà lloc prioritàriament als municipis costaners on hi ha major afluència de grups d’adolescents i joves, amb una major densitat poblacional i on es concentren espais de major risc vinculades a l’oci nocturn, atès l’increment de positius entre franges d’edat més joves durant les últimes setmanes. Els equips de prevenció sortiran al carrer en 38 poblacions de Catalunya a partir de les 20h i recorreran les zones de major afluència fins a la matinada, de dilluns a diumenge.
La secretària general de la Presidència ha subratllat que “la posada en marxa d’aquesta iniciativa ha implicat la contractació de 200 persones d’entre 18 i 30 anys, per tant, aquesta campanya també ha servit per crear ocupació, en una època de dificultats dels joves per trobar feina a l’estiu degut a la pandèmia. La prova de l’enorme interès i necessitats dels joves és que se n’hi ha presentat 4.700 candidatures”.
A part de les accions de carrer també es durà a terme una acció de sensibilització a les xarxes socials. A través de l’etiqueta #COVIDSPOILER s’impactarà al públic jove català mostrant les conseqüències de no seguir les mesures de protecció en situacions típicament estiuenques. En aquest sentit, Masó ha insistit que “encara que ens sembli que és un estiu com tots els altres, no podem acabar l’estiu amb una situació d’emergència pitjor que la que tenim avui dia”.