Els republicans rosincs consideren que l’Ajuntament ha de jugar un paper clau, però serà el sector privat qui determinarà si les polítiques a desenvolupar són les més adients
Ahir al vespre ERC-Ara Roses va presentar les seves propostes pel que fa a l’Àrea de Desenvolupament Econòmic per a les eleccions municipals del 26 de maig. L’alcaldable republicà, Joan Plana, acompanyat pels membres de la seva llista, Esther Bonaterra, Èric Ibáñez, Miquel Gómez i Paula Tena, va afirmar que aquesta “Àrea és una de les més troncals perquè representa el gruix de l’activitat municipal, de l’autèntic motor de la Vila, per tant, el conjunt de les Àrees han d’estar desenvolupades de manera coordinada amb la ciutadania i, de manera especial, amb el teixit empresarial, amb el qual la coordinació ha de ser absolutament clau”. Tant clau, va asseverar Plana, “com el paper que ha de jugar l’Ajuntament, tot i que serà el sector privat qui determinarà si les polítiques a desenvolupar ens porten o no a bon port”.
I el número 3 de la llista d’ERC-Ara Roses, Èric Ibáñez, responsable de les Àrees de Promoció Econòmica i Turisme de la candidatura, va afirmar que “l’Àrea de Desenvolupament Econòmic l’hem dividida en cinc grans àmbits: Teixit empresarial de qualitat, Aposta pel 3.0, Patrimoni històric, Suport a Joves emprenedors i Economia Blava”.
Cinc àmbits que tindran com a objectiu, va dir Ibáñez, “desenvolupar polítiques de promoció i suport a l’emprenedora i afavorir la creació d’espais de treball entre joves i entre empreses consolidades, pel que respecta al Teixit empresarial de qualitat i al Suport a Joves emprenedors”. En quant al segon, l’actual regidor republicà va assegurar que “és essencial tenir una bona connectivitat a través de la xarxa perquè empreses, veïns i visitants puguin desenvolupar el seu dia a dia i, per tant, cal acostar la fibra òptica a les urbanitzacions i, desplegar una xarxa Wifi pública”.
Pel que fa al Patrimoni històric “s’ha de fomentar la investigació, la conservació i la divulgació dels diferents espais i que siguin un pol d’atracció de visitants”, finalitzant Èric Ibáñez amb el darrer àmbit, Economia Blava, el qual “tindrà la funció de potenciar el nostre entorn marítim generant sinergies per defensar i promocionar el sector pesquer, així com per fomentar la pràctica dels esports nàutics”.