Figueres crearà tres nous aparcaments de proximitat amb 145 places

145 places d'aparcaments de proximitat a Figueres
En aquest espai del carrer Clerch i Nicolau s'ubicara 45 places d'aparcament

Aparcaments que s’ubicaran al carrer Clerch i Nicolau amb 45 places i a dos terrenys dels carrers Joan Arderius i del Sud amb 100 places més

L’Ajuntament de Figueres incorporarà tres nous aparcaments públics al Pla d’Aparcaments de Proximitat presentat fa un any pel govern i que preveu superar el miler de noves places el 2027. Els tres espais que s’hi adhereixen, i que engloben 145 places, estan ubicats al carrer Clerch i Nicolau –a tocar el carrer Nou- i dos terrenys als carrers Joan Arderius i del Sud, a darrere de l’estació d’autobusos, paral·lel a les vies del tren. L’aparcament del carrer Clerch i Nicolau, ubicat a una antiga empresa de transports (Activa Exprés), tindrà 45 places i els dos espais del Joan Arderius i del Sud un centenar en total. En el primer cas, l’acord amb els propietaris s’ha arribat fruit d’un conveni de cessió d’ús gratuït a canvi de la bonificació del 95% de l’impost sobre béns i immobles (IBI), aprovat en el darrer ple, i en els altres dos casos a través d’un lloguer amb condicions similars.

A més, actualment s’estan duent tasques de millora i ampliació de l’aparcament de l’antic camp de futbol del carrer del Far –amb accés des de l’Avinguda Vilallonga, a finals de gener- i que permetrà tenir un centenar més de places de les que ja hi ha. En aquest emplaçament s’hi ha millorat la il·luminació i s’ha enderrocat la paret perimetral –des de l’Avinguda Vilallonga- i de l’antiga grada de l’interior. Aquests treballs faran l’aparcament més accessible i diàfan i es millorarà la visibilitat.

Compra de terrenys del Molí Petit i Avinguda Perpinyà de 250 i 300 places

Properament, el govern formalitzarà la compra de dos terrenys: el solar del Molí Petit, ubicat darrere del CAP Josep Masdevall i que descongestionarà la zona del Rally Sud amb 250 places, i el terreny de l’Avinguda Perpinyà (encreuament amb carrer Port Lligat) amb 300 places entorn del Parc de les Aigües i a tocar de la futura ronda Nord.

Aparcaments entorn del carrer Nou pel carril bici

Tanmateix, per compensar la pèrdua de places d’aparcament del carrer Nou per les obres d’ampliació de la xarxa ciclista, el desembre passat es va habilitar l’aparcament de 35 llocs entre els carrers Borrassà i Torras i Bages, tancat des del 2016 i que s’ha arribat a un acord amb la propietat per reobrir-lo. I, també, s’està treballant per poder obrir-ne un altre a un terreny entre els carrers Pere III i Oliva, amb capacitat per a més de cent vehicles.

Un altre dels nous aparcaments previstos al Pla d’Aparcaments de Proximitat està situat en un terreny de la plaça El·líptica, al costat de la plaça Josep Tarradellas (150 places).

Una superfície d’aparcament de més de 39.000 m2

En total, tots aquests aparcaments representen una superfície de 39.072 m2 per a places de vehicles: carrer Clerch i Nicolau (1.393), carrers Joan Arderius i del Sud (1.676 i 838), camp del Far (12.000 i, de l’ampliació, 2.000), Molí Petit (7.584), Avinguda Perpinyà (8.512), carrers Borrassà i Torras i Bages (1.292), carrers Oliva i Pere III (2.407) i plaça El·líptica (1.371).

Resoldre problemàtiques d’aparcament

Aquest Pla preveu augmentar més de 1.000 places d’aparcament a la ciutat combinant bosses d’aparcaments de 250-300 places als accessos de la ciutat, amb petits aparcaments de proximitat en zones en les quals hi hagi manca d’aparcament. També es combina la compra dels grans terrenys amb convenis de cessió d’ús gratuït per als altres, a canvi de bonificar el 95% de l’IBI als propietaris. Aquesta fórmula de col·laboració públicoprivada permet resoldre problemàtiques d’aparcament en diversos barris alhora que s’arranja i es dona ús a solars i terrenys.

“Som conscients de la mancança que té la ciutat”

Jordi Masquef, alcalde de Figueres, ha explicat que “el nostre compromís era el d’incrementar amb 1.000 noves places d’aparcament de proximitat, l’oferta d’aparcament a Figueres. Som conscients de la mancança que té la ciutat en aquest àmbit, i també les problemàtiques concretes d’alguns barris amb molta població i molta necessitat d’aparcament. Per això -ha remarcat- treballem tant a curt com a mitjà termini, i en 10 mesos ja hem ampliat l’aparcament del Far, reobert el del carrer Borrassà, i lligat tres convenis per incorporar dos aparcaments al carrer Joan Arderius i un al carrer Clerch i Nicolau. I, ben aviat, podrem anunciar la compra del terreny d’El Molí Petit, amb capacitat per 250 vehicles, i el de l’Avinguda Perpinyà, de 300”, ha conclòs Masquef.

“Resoldre les demandes de la ciutadania”

Per la seva banda, la regidora de Mobilitat, Núria Bartrolich, ha afirmat que “som conscients que algunes obres i projectes provoquen la supressió d’aparcament en alguns trams de carrer i, per aquest motiu, el nostre objectiu, en primer lloc, és compensar aquest fet amb bosses d’aparcament de proximitat entorn d’aquests carrers afectats. Bartrolichha afegit que “en paral·lel, la cerca de solars i terrenys en zones amb problemàtiques i falta d’aparcament, com és el sector sud de la ciutat. Una bona política d’increment d’aparcaments, tant als accessos, com amb petites bosses de proximitat, ajuden la millora de la mobilitat i a resoldre les demandes de la ciutadania”.