El servei @Generalitat_Bot permet localitzar, mitjançant el telèfon intel·ligent, centres sanitaris, farmàcies o comissaries properes segons la ubicació actual de l’usuari o la que indiqui expressament
La Generalitat ha posat en marxa @Generalitat_Bot, el seu bot (abreviatura de robot en anglès) a Telegram, i que ofereix a la ciutadania informació sobre equipaments a través dels telèfons intel·ligents.
Un bot és una aplicació amb la qual els usuaris poden interactuar amb motors de cerca mitjançant l’enviament d’ordres i peticions en línia amb diferents comandaments. En aquest cas, el bot de la Generalitat geolocalitza comissaries de policia, farmàcies i, en el cas dels centres sanitaris, hospitals, centres d’atenció primària i els altres centres d’atenció primària fora de l’horari habitual, a partir d’un automatisme de consulta a la base de dades d’equipaments oficials de la Generalitat de Catalunya.
Aquest bot, però, anirà ampliant funcionalitats i oferint més serveis a la ciutadania. Per exemple, properament incorporarà la predicció del temps per comarques.
Com funciona el bot
Per usar aquest servei, es pot accedir per http://telegram.me/Generalitat_Bot i fer els passos següents:
- Clicar el botó ‘/start’ o escriure-ho a la caixeta de text.
- Seleccionar el tipus d’equipament entre les tres opcions: comissaries de policia, farmàcies i, en el cas dels centres sanitaris, hospitals, CAP i els altres CAP fora de l’horari habitual.
- Geolocalitzar l’usuari (si no ho està, s’ha d’activar a la configuració del telèfon). Es pot geolocalitzar amb el botó ‘Localització actual’ o bé amb el símbol del clip (d’adjuntar fitxer) per als casos que interessi geolocalitzar en un lloc diferent d’on és l’usuari.
- Seleccionar en quin radi de distància es vol buscar (1km o 5km).
El bot ofereix, en el cas que hi hagi resultats, el nom de l’equipament, l’adreça, la població i el telèfon, sense ordenar-los per proximitat però permetent veure el mapa on es troba l’equipament. En cas que la consulta de resultats no sigui satisfactòria, el bot adreça l’usuari al canal @gencat012 de Telegram perquè pugui fer la consulta directament a un operador del 012.
La Generalitat a Telegram
El 12 de maig passat la Generalitat va obrir un nou canal de comunicació a Telegram amb l’objectiu de difondre notícies, continguts i informacions d’alt valor de servei per a la ciutadania. Aquest canal s’afegia al servei de consultes del 012 a través de missatgeria instantània que ja s’oferia des del 2014. L’objectiu és que la gent pugui accedir a noves interfícies que apropen molt els serveis de l’Administració als usuaris, fent-los interaccionar millor i descobrint continguts interessants i útils que no s’haurien de poder perdre.
El canal http://telegram.me/gencat ja el segueixen 2.000 persones, que reben cada dia com a mínim una notícia o publicació relacionada amb serveis d’alt interès o valor. I pel que fa al perfil de consultes del 012 http://telegram.me/gencat012, està actiu des de començament de 2015, és gratuït i funciona com a complement de l’atenció telefònica del 012. Des del febrer de l’any passat s’han atès prop de 7.000 consultes.