La campanya ‘Pebrots pel Càncer’ recapta 61.786 euros per ajudar pacients amb aquesta malaltia i les seves famílies

Campanya ‘Pebrots pel Càncer’
Dues voluntàries de Roses que van participar en la campanya ‘Pebrots pel Càncer’ al supermercat Condis de la Gran Via Pau Casals

Condis i la Federació Catalana d’Entitats Contra el Càncer (FECEC) han impulsat l’onzena edició d’aquesta campanya solidària per recaptar fons, que es destinaran als programes de suport i atenció psicosocial per a persones amb càncer i les seves famílies

La campanya solidària ‘Pebrots pel Càncer’, impulsada per la cadena de supermercats Condis i la Federació Catalana d’Entitats Contra el Càncer (FECEC), ha recaptat un total de 61.786 euros. Aquests fons ajudaran a pacients oncològics i el seu entorn, posant en valor la tasca d’entitats com la FECEC.

La iniciativa solidària que enguany ha arribat a la seva onzena edició, es va celebrar els passats 20, 21 i 22 de març. Durant aquests tres dies, la clientela de Condis va poder sumar-se a la campanya amb l’adquisició d’una bossa de pebrots solidaris. En total, s’han venut 30.893 malles de pebrots, cedides desinteressadament per Agroponiente, a un preu simbòlic de 2 euros en tots els establiments Condis de Catalunya, tant propis com franquiciats. Els fons recaptats es destinaran a projectes d’atenció psicosocial per a pacients amb càncer i les seves famílies.

La cap d’Assumptes Públics i Comunicació de Condis, Lourdes Bullich, ha assenyalat que “l’acollida ha estat, una vegada més, extraordinària, i volem agrair a tots els qui han participat comprant els pebrots solidaris”, per afegir que “nosaltres, a Condis, creiem que junts podem marcar la diferència, i aquesta campanya n’és un clar exemple, per això ens hem sumat un any més a la iniciativa”.

Per la seva part, Maria Assumpció Vilà, presidenta de la FECEC Junts contra el Càncer i de la Fundació Oncolliga, ha destacat la importància d’aquest tipus d’iniciatives, que contribueixen a conscienciar la societat sobre la realitat del càncer. Vilà ha significat que “seguim impulsant campanyes com ‘Pebrots pel Càncer’ per tal de garantir que les entitats federades puguin continuar oferint suport i acompanyament a pacients oncològics, les seves famílies i persones cuidadores en moments difícils”.

Enguany, la campanya ha comptat amb el meteoròleg i presentador Tomàs Molina com a “padrí”. El conegut rostre de 3cat, habitual col·laborador de la campanya, es va sumar a la iniciativa amb un vídeo a les xarxes socials per motivar la ciutadania a contribuir comprant una bossa de pebrots solidaris.

Rècord de participació voluntària

És l’onzè any consecutiu que Condis i la FECEC sumen esforços en aquesta iniciativa solidària, que promou la venda de pebrots solidaris per donar suport a les persones amb càncer. Des del seu inici, la campanya ha recaptat prop de 780.000 euros, una xifra que ha permès oferir acompanyament anual a més de 10.000 persones afectades per la malaltia, així com a les seves famílies i persones cuidadores.

La solidaritat ha marcat aquesta onzena edició de ‘Pebrots pel Càncer’, amb més de 1.400 persones voluntàries compromeses amb la causa que han col·laborat als establiments de Condis d’arreu de Catalunya. A més de batre un nou rècord de voluntariat, la seva implicació ha estat clau per conscienciar la ciutadania sobre la causa i donar visibilitat a la gran tasca que duen a terme les entitats federades la FECEC. Entre aquests voluntaris i voluntàries, cal destacar els 470 estudiants d’ESO que han col·laborat a través de l’assignatura de Servei Comunitari, aportant així el seu granet de sorra de manera compromesa.

Sobre Condis Supermercats:

Condis és una empresa fundada el 1961, amb seu a Barcelona i amb una forta presència a Catalunya i Andorra de 711 supermercats, en règim de botiga pròpia i de franquícia, dels quals més de 235 establiments estan a Barcelona capital. L’empresa té una quota al voltant del 10% en superfície a Catalunya i està especialitzada en supermercats de proximitat i conveniència, amb una quota de mercat que arriba al 15% a la demarcació de Barcelona, en els formats de proximitat i petit supermercat.

A més a més del model de botiga física, Condis ofereix un servei d’entrega en línia de qualitat, a través de la seva plataforma CondisLine. Actualment, CondisLine cobreix el 50% del mercat total de Catalunya i va constituir un canal clau del servei de Condis durant el 2020. L’empresa està molt involucrada en iniciatives ESG i compta amb un model de negoci enfocat a reduir l’impacte mediambiental del sector de l’alimentació i col·labora de forma activa amb nombroses organitzacions d’acció social.

Sobre la FECEC Junts Contra el Càncer

La Federació Catalana d’Entitats contra el Càncer (FECEC) és una entitat que agrupa 16 organitzacions que treballen per millorar la qualitat de vida de les persones amb càncer i de les seves famílies. Es va constituir el 2001 i va néixer amb la vocació d’integrar els esforços en la lluita contra les malalties oncològiques a Catalunya. La FECEC Junts contra el Càncer és cens d’informació i dona servei a les entitats federades, a la vegada que fomenta el voluntariat en l’àmbit oncològic, desenvolupa programes en les àrees de divulgació i prevenció, després del càncer i recerca psicosocial. Formen part d’aquesta entitat les següents organitzacions a Catalunya: AFANOC, Fundació Amics Joan Petit, Associació Catalana d’Ostomitzats de Catalunya, Associació Fènix Solsonès, Oncolliga Lleida, Fundació Josep Carreras, Fundació Enriqueta Villavecchia, Fundació Roses contra el Càncer, Fundació Oncolliga Girona, Fundació Oncolliga, Fundació Oncovallès, Grup Iris, Fundació Kālida, Vilassar de Dalt contra el Càncer, Osona contra el Càncer i la Lliga contra el Càncer de Tarragona i Terres de l’Ebre.