La sala d’actes del Consell Comarcal de l’Alt Empordà va ser l’escenari, dimarts passat, de l’assemblea general de l’Associació Empordà Turisme
A la sessió, els socis assistents, han aprovat el pla d’actuacions i el pressupost per aquest any, 2013. El pressupost puja a 96.340,93 euros i el pla d’actuacions inclou les activitats de promoció que es fan per els socis a través del lloc web de l’associació (www.empordaturisme.com), el dossier per a entitats i empreses associades, la reedició de la Guia Alpina, el routing de la xarxa de senders Itinerànnia i un dossier amb informació turística.
A nivell promocional també hi ha la participació en fires, workshops i altres accions A l’apartat de comunicació hi ha l’edició de butlletins interns i notes de premsa, així com la comunicació a través de correus electrònics i les xarxes socials (facebook i twitter).
Empordà Turisme també du a terme, al llarg de l’any, diverses accions formatives pels seus socis, i participa, entre altres, en el Pla Estratègic Empordà i en el pla estratègic de promoció econòmica de la comarca de l’Alt Empordà. Així mateix, coopera amb l’Associació d’Hostaleria de l’Alt Empordà, el Consell Regulador de la DO Empordà, el consell dinamitzador d’Itinerànnia, el Patronat de Turisme Costa Brava–Pirineu de Girona, Adrinoc-Leader i és membre del Club de Turisme Actiu.
L’assemblea també va aprovar la incorporació a la Junta d’Empordà Turisme d’Estefania Fentes, del Parc Natural de Cap de Creus, com a nova representant dels parcs naturals de la comarca.
Acció a Diagonal Mar
L’Associació Empordà Turisme participa a l’acció promocional Diagonal Mar, a Barcelona que es du a terme fins dissabte. La tècnica assistent donarà a conèixer als visitants el territori així com paquets turístics. Molta de la informació que es facilitarà en aquesta acció serà a través d’eines digitals (ipads, pantalles tàctils per mostrar els web de les empreses i entitats participants així com els territoris, i aplicacions de realitat augmentada). Es tracta d’una prova pilot organitzada per l’Agència Catalana de Turisme que va encarada a les noves tecnologies i es tracta de la primera vegada en què es fa una aplicació amb realitat augmentada.