La flota catalana va conèixer ahir la proposta europea que demana reduir encara més les jornades de pesca al Mediterrani i la quota de la gamba vermella
Després de conèixer les mesures plantejades per la Comissió Europea durant el dia d’ahir, la Federació Nacional Catalana de Confraries de Pescadors es declara totalment en contra de la proposta del Consell Europeu sobre la reducció de jornades de pesca al Mediterrani i del TAC per a la gamba vermella. El president de l’ens federatiu, Antoni Abad, declara que “amb aquesta reducció es veuria afectada tota la flota del litoral català i això significaria la mort del sector”, per afegit tot seguit que “no podem permetre que des d’Europa ens marquin que s’han de rebaixar encara més les jornades perquè no podem assumir una reducció del 79% de les jornades de pesca al Mediterrani”. Cal saber que al llarg dels últims cinc anys, la flota ha acatat reduir prop d’un 50% dels dies de pesca, a més d’altres mesures com ara el tancament de zones i restriccions de les arts. Les propostes del Comitè Científic, Tècnic i Econòmic Pesquer (STECF) liderat fins ara per Virginijus Sinkevičius, planteja passar de tenir 130 dies de pesca a només 27 i aplicar una reducció del 30% del TAC (límits de captura) per la gamba vermella. “Perdríem un dels productes més preuats i valorats de la nostra zona i això és sinònim a perdre identitat”, conclou el president.
La proposta de reducció de dies de pesca al Mediterrani de la Comissió Europea s’emmarca en el Pla Plurianual de Pesca del Mediterrani Occidental i ja fa temps que les mesures proposades marquen un estira-i-arronsa entre el sector i Europa. “El problema és que sempre hi sortim perdent nosaltres, ens comparen amb altres zones de pesca i no hi tenim res a veure”, diu Abad.
En aquest sentit, el president de la Federació Nacional Catalana de Confraries de Pescadors afegeix que des de Catalunya esperen que el nou comissari de Pesca i Oceans, Costas Kadis, que ha d’assumir el càrrec recentment, “faci un replantejament de la situació per trobar un equilibri entre la salut econòmica del sector i la conservació de la biodiversitat, un esforç que des de les embarcacions es fa dia a dia, però des dels despatxos tot són impediments”.