Ja s’ha obert el període d’inscripcions per les colles que vulguin participar al Carnaval de Roses 2013
La principal novetat alhora d’inscrure’s es que s’ha de fer a l’Ajuntament de Roses, al Sevei d’Atenció al Ciutadà, SAC, i no pas al segon pis del Teatre Municipal.
Hi ha temps fins al 18 de gener per presentar el full d’inscripcions a l’esmentat Servei d’Atenció del consistori rosinc, ubicat a la plaça de Catalunya, 12.
I el dimarts 22 de gener a les 20 h, ara si al Teatre Municipal de Roses, es realitzarà el sorteig per tal d’escollir les posicions de sortida.
En els manaments del Carnaval podeu veure explicat tot el funcionament respecte a les inscripcions.
ELS MANAMENTS DEL CARNAVAL DE ROSES 2013
1. Per tal de participar a les passades cal inscriure’s al Servei d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament de Roses (plaça de Catalunya, 12) del 2 al 18 de gener, de 9 a 14 h. Caldrà omplir una fitxa amb les dades de la colla, indicar els metres lineals d’espai que es necessiten (carrossa i vehicle) i lliurar una còpia de l’assegurança del vehicle.
2. Si en el moment de fer la inscripció no es té la còpia de l’assegurança es pot lliurar, com a màxim, el dia 31 de gener.
3. El dia 22 de gener a les 20 h, al Teatre Municipal, es realitzarà un sorteig per adjudicar les posicions de sortida de cada colla.
4. Per fer el sorteig s’ordenaran les inscripcions de les colles segons data de presentació de la documentació i se’ls assignarà correlativament un número. Es dipositaran, en una bossa, tantes boles numerades com colles. El número de la primera bola que s’extregui correspondrà a una de les colles, la qual triarà el número de sortida que desitgi i així successivament. En el cas que no hi hagi cap representant de la colla, perdrà el torn i haurà d’escollir la posició un cop finalitzat el sorteig.
5. Les inscripcions que s’hagin presentat fora de termini podran escollir la posició un cop finalitzat el sorteig o fins al dia 31 de gener.
6. Les colles que ho desitgin podran intercanviar-se la posició i ho posaran en coneixement de l’Ajuntament mitjançant un escrit signat per ambdues parts, abans del dia 31 de gener.
7. Un cop formalitzada la inscripció es lliurarà a la colla un adhesiu amb el número de sortida, que caldrà que estigui situat en un lloc visible, i un rebut per poder adquirir els tiquets de l’arrossada a l’Oficina de Turisme.
8. Els vehicles que participin a les passades han de complir les normes de circulació, tenir en vigor l’assegurança i han d’anar equipats amb la farmaciola i l’extintor corresponent. 9. Les carrosses hauran d’accedir a la passada per l’accés habilitat a la rotonda situada a l’encreuament de l’avinguda de Rhode i la carretera de Vilajuïga.
10. La colla que no respecti la numeració, que arribi al lloc de sortida un cop iniciada la passada o que no vulgui sortir quan sigui el seu torn sortirà en la darrera posició.
11. Un cop iniciada la passada, està prohibit anar en sentit contrari al de la marxa.
12. Els caps de colla vetllaran perquè es mantingui el bon ordre de la seva colla.
13. Està prohibit l’ús d’esprais, de productes pirotècnics i de gots o envasos de vidre.
14. L’alçada màxima de la carrossa no pot excedir els 4 metres.
15. Es recomana que durant la passada infantil del dissabte no es consumeixin begudes
alcohòliques.
16. Tant el dijous (arribada d’en Carnestoltes) com el dilluns (enterrament de la Sardina) es recomana que tothom vagi disfressat.
NOTA
Els tiquets de l’arrossada es vendran anticipadament a les colles a l’Oficina de Turisme fins al dimecres 6 de febrer (de dilluns a divendres de 9 a 18 h, dissabtes de 10 a 14 h i de 15 a 18 h i diumenges de 10 a 13 h). Pel públic en general es posaran a la venda el dilluns 11 de febrer.