Disfresses, cosmètics i màscares són els productes que més es venen durant aquests dies pel Carnaval, i s’ha de mirar bé abans adquirir-los
Des de l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor de l’Alt Empordà, de forma coordinada amb l’Agència Catalana del Consum, es fan públiques un conjunt de recomanacions i consells, adreçats a tots els consumidors en general, a tenir en compte durant la campanya de Carnestoltes. Són les següents:
- Les disfresses infantils es consideren joguines i han de ser adequades a l’edat de l’infant i eviteu la distinció sexista.
-
Els infants menors de 7 anys no poden portar cordills a la zona del coll; si tenen més de 7 anys, els cordills no poden ser superiors a 7,5 cm de llargada.
-
Assegureu-vos que les màscares tenen prou orificis de ventilació i que s’adeqüen a l’edat de la persona que l’ha de fer servir.
-
El maquillatge ha d’indicar la caducitat i els components per evitar al·lèrgies (protegiu la pell amb una capa de crema hidratant i maquilleu a sobre). És recomanable no usar aquests productes en menors de 3 anys.
-
Comproveu que els complements (arcs amb fletxes, pistoles, barrets, diademes…) no tenen parts punxegudes ni peces petites que es puguin desprendre i implicar risc d’asfíxia, i que no són molt llargs.
-
Els barrets han d’ajustar bé, perquè no llisquin sobre els ulls; evitareu accidents si les disfresses no són massa llargues.
-
Compte amb el foc i les fonts de calor: les disfresses, perruques i màscares han d’estar fabricades amb materials no inflamables o de baixa combustibilitat.
-
Tots els productes que compreu han de contenir la marca CE i la identificació del fabricant, importador, o venedor, és a dir, un responsable, per si cal denunciar i/o reclamar.
-
La botiga no té l’obligació d’acceptar canvis si el producte està en perfecte estat. Informeu-vos abans sobre la política de canvis.
-
Demaneu i conserveu el tiquet de compra o la factura, ja que són la vostra garantia i els necessitareu si heu de reclamar.
-En cas de disconformitat amb el producte, demaneu el full oficial de reclamació a l’empresa o contacteu-hi per un mitjà que en deixi constància (formulari web, telèfon amb número d’incidència, etc.).
-També podeu optar per fer-vos vosaltres mateixos la disfressa amb materials reciclats.