Roses reestructurarà el mercat dels diumenges per fer-lo més modern, sostenible i competitiu

Mercat de la Roba de Roses
El Mercat de la Roba de Roses / Foto: arxiu

Una reestructuració que té com a objectiu fer el mercat de la roba dels diumenges més competitiu i rendible per als paradistes

L’Àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Roses està treballant en el nou reglament que regirà les concessions de les parades del mercat no sedentari que se celebra cada diumenge darrera de la Ciutadella.
La nova regulació respon al doble objectiu de modernitzar el mercat, ordenant-lo i fent-lo més sostenible, i fer-lo més competitiu i rendible per als paradistes.

Com ja va publicar ViladeRoses el passat mes de juny de 2024, el 6 d’octubre d’aquest any 2025 finalitza el termini de 15 anys de les autoritzacions de parades establert per la Generalitat als mercats no sedentaris de Catalunya. La legislació atorga ara la potestat per decidir el futur d’aquests mercats als propis municipis, essent els ajuntaments els encarregats de decidir si eliminen la seva realització, prorroguen les autoritzacions de les actuals parades durant un període de 15 anys més, o introdueixen canvis i convoquen nous concursos per concedir les autoritzacions.

Roses se suma als municipis que estan optant per aquesta darrera opció. En el moment actual l’Ajuntament, a través del seu departament de Promoció Econòmica, treballa en una nova reglamentació que reestructurarà el mercat per fer un salt qualitatiu, millorar-lo i aportar solucions a les necessitats que han anat sorgint al llarg d’aquests 15 anys. La voluntat és vetllar per la qualitat i la sostenibilitat tant en els productes com en els propis punts de venda, primant el producte de proximitat i reforçant el compromís amb un comerç responsable i respectuós amb el medi ambient.

Per a l’elaboració del nou reglament, es disposa de l’estudi d’hàbits de compra realitzat fa dos anys entre els usuaris i usuàries del mercat, que ha permès al consistori obtenir una bona diagnosi amb perfils de compradors, la seva valoració del funcionament, productes i serveis que ofereix el mercat, les seves necessitats actuals, així com l’impacte que el mercat té en l’economia local.

La reestructuració prevista implicarà una reducció (encara per quantificar) en el nombre de parades existents, que actualment ascendeix a 163. “Es tracta, – assenyala el regidor de Promoció Econòmica, Fèlix Llorens, – d’avançar cap a un model de mercat de qualitat, adaptat als nous temps i a les noves necessitats tant del públic, com del municipi i del medi ambient, que promogui els productes de proximitat i les bones pràctiques comercials, que sigui més accessible, net i ordenat. En definitiva, treballem per un mercat que resulti més atractiu als consumidors i consumidores i, en conseqüència, esdevingui mes competitiu i rendible per als marxants, afavorint que aquests es puguin guanyar bé la vida’.

Durant les properes setmanes l’Ajuntament continuarà treballant en la redacció de la nova reglamentació d’acord a la normativa actual per, un cop aprovada, poder obrir el concurs per a la concessió de les noves autoritzacions de parades.