Ryanair manté l’aposta per Girona i incrementarà de quaranta-dos a cinquanta-sis els vols setmanals durant l’hivern

Ryanair
D'esquerra a dreta: Jaume Fàbrega, Miquel Noguer, Elena Cabrera i Xavier Guitart durant la la presentació de la planificació de Ryanair a l'aeroport de Girona

La companyia aèria manté el 2024 el mateix número de rutes que l’any passat a l’Aeroport de Girona-Costa Brava (9), amb les novetats d’Eindhoven (Països Baixos), Breslau (Polònia) i Beni Mellal (Marroc)

Ryanair continua apostant amb fermesa per l’Aeroport de Girona-Costa Brava en temporada baixa. Així ho va manifestat ahir la country manager de la companyia aèria a l’Estat espanyol, Portugal, França i el Marroc, Elena Cabrera, a la Diputació de Girona durant la presentació de la planificació d’hivern a la terminal de Vilobí d’Onyar.

En l’acte, hi van participar també el president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Miquel Noguer; el delegat del Govern de la Generalitat a Girona, Xavier Guitart, i el president de la Cambra de Comerç de Girona, Jaume Fàbrega. També hi van assistir diversos representants del teixit social i econòmic de la demarcació, així com membres de la Taula Gironina de Turisme.

La representant de Ryanair va detallar que la companyia incrementarà els vols setmanals, passant de quaranta-dos a cinquanta-sis, essent els dies de més activitat els dilluns i els diumenges. Això suposa un increment d’un 33,3 % d’operacions setmanals respecte al 2023.

Es mantenen les nou rutes, però s’han substituït dues de les britàniques (Birmingham i Belfast) per dues destinacions de mercats molt importants com Eindhoven (Països Baixos) i Breslau (Polònia), que ja s’havia iniciat a finals de febrer. A més, s’ha canviat Marràqueix per Beni Mellal, també al Marroc. Continuen del 2023 Karlsruhe i Düsseldorf (Alemanya), Londres (Gran Bretanya), Pisa (Itàlia), Cracòvia (Polònia) i Brussel·les (Bèlgica).

“Tenim el compromís de continuar creixent i apostar per aquest aeroport. L’objectiu és arribar als tres milions de passatgers i augmentar en dos o tres avions de base més al 2030”, va remarcar Elena Cabrera, assenyalant que ja s’han posat a la venda 250.000 bitllets per la temporada d’hivern a Girona.

Tanmateix, la representant de Ryanair va lamentat l’increment de les taxes aeroportuàries que Aena vol aplicar el 2025 i que, sobretot, s’implantaran en els aeroports regionals com Girona. Paraules que va reafirmat el president de la Diputació de Girona, Miquel Noguer, que es va comprometre a demanar visita amb el president d’Aena, Maurici Lucena. “No s’entén que la taxa augmenti en els aeroports més petits i amb menys vols en comptes de fer-ho en els més grans, que avui dia estan saturats”, va subratllar.

El president, Miquel Noguer, també va posar en valor la tasca de la Taula Estratègica de l’Aeroport, constituïda a finals de l’any passat i integrada per la Diputació de Girona, la Generalitat de Catalunya i la Cambra de Comerç de Girona, significant que “treballem per la desestacionalització amb un enfoc qualitatiu. I no tant sols pensant en termes estrictament turístics, que també, sinó pensant també en el teixit productiu gironí i en la mobilitat de les persones que viuen i treballen a la demarcació de Girona”.

Per la seva part, el delegat del Govern de la Generalitat a Girona, Xavier Guitart, va destacar que “per al Govern de la Generalitat, l’Aeroport de Girona – Costa Brava és molt important i hi apostarem de totes totes, perquè aporta valor a la demarcació i comunica les comarques gironines amb Europa. Com també és important enllaçar aquesta infraestructura cabdal amb l’alta velocitat per connectar-nos molt més amb Barcelona i Madrid”.

En la mateixa línia s’ha referit el president de la Cambra de Comerç de Girona, Jaume Fàbrega, que ha remarcat que l’aposta de Ryanair contribueix a “la promoció turística i empresarial de la demarcació”

Progressió ascendent

Durant el mes d’agost, van passar per l’Aeroport de Girona – Costa Brava un total de 344.306 passatgers, fet que suposa un increment del 19% respecte l’agost del 2023 (289.138). Són xifres fins i tot superiors als anys previs a la pandèmia (2018 i 2019). A més, entre el gener i l’agost, s’ha arribat a 1.399.744 passatgers, que són 332.908 més que l’any passat (1.066.836) i és un creixement del 31,2% en relació a fa un any.

El president de la Diputació de Girona, Miquel Noguer, va concloure que “són dades que ens indiquen que podríem tancar l’any al voltant dels dos milions de passatgers a l’aeroport i que, per tant, ens marquen el camí, sobretot en temporades mitges i baixes”.