Tornen a obrir els patis escolars de Roses

Els patits de les escoles Els Grecs i Narcís Monturiol s’obren com espais esportius i de relació a joves de 12 a 18 anys

A partir d’aquest proper divendres, 18 de gener, i fins al 10 de maig, l’Àrea d’Ensenyament de l’Ajuntament de Roses organitza una nova edició de l’activitat “Patis Oberts” a les escoles Els Grecs i Narcís Monturiol.

L’obertura dels patis tindrà lloc en el cas de l’escola Els Grecs els dimecres i divendres de 17 a 19 h, mentre que els dissabtes obrirà de 16 a 19 hores.

Per la seva banda, el pati de l’escola Narcís Monturiol obrirà els divendres de 17 a 19 hores i els dissabtes de 16 a 19 hores.

La iniciativa té per objecte que els infants i joves d’entre 12 i 18 anys utilitzin els patis de les escoles del municipi, fora del seu horari lectiu, com a espai de trobada, convivència i relació, per jugar i fer esport, contribuint a la millora de les seves habilitats personals i socials. D’altra banda, s’optimitza l’ús dels centres escolars per a gaudi de la ciutadania, potenciant-ne la vessant social i educativa en un espai segur i pròxim als joves.

Els interessats poden participar-hi sense inscripció prèvia, ja que l’accés als patis és lliure dins l’horari establert, sempre i quan es respectin les normes de relació i convivència. El servei serà gestionat per un monitor o director de lleure, encarregat de l’obertura i tancament de l’espai, de la correcta relació entre els usuaris participants, del bon ús del material, de fomentar activitats esportives i de lleure, etc.

Aquesta activitat s’emmarca dins el Pla Educatiu d’Entorn que l’Ajuntament desenvolupa al llarg del curs escolar, que inclou nombroses activitats. Les properes que s’aniran succeint fins a la finalització del curs són, a més dels Patis Oberts, la realització de la Cantarella 2019 prevista per al mes de maig, la celebració de la segona Jornada de la Ciència al març i  el taller d’estudi assistit d’estiu destinat a alumnes de 4rt d’ESO que no hagin obtingut el graduat.

A part d’oferir una programació cultural, esportiva i de suport escolar, el Pla Educatiu d’Entorn treballa també al llarg del curs mitjançant la creació de diferents comissions en aspectes com l’absentisme i abandonament escolar, la comissió de directors i directores de centre per a la detecció de necessitats, coordinació i posada en comú d’experiències, o la comissió representativa de seguiment i avaluació del Pla.