Es tracta de l’oli d’oliva Clos de la Torre de Rabós d’Empordà que ha estat elaborat de forma artesanal i única i exclusivament amb les olives produïdes al seu celler
L’oli d’oliva oli d’oliva Clos de la Torre, produït per Oleícola de l’Empordà, ha arribat a la Xina, concretament a Hong Kong. L’empresa, ubicada a Rabós d’Empordà, ha participat a la fira Hofex, líder en alimentació i hostaleria, que s’ha celebrat recentment en aquesta ciutat, en un estand del seu distribuïdor, i ja té a punt la primera comanda amb destí cap al país asiàtic. També tenen previst fer arribar el producte al llarg d’aquest any a la ciutat xinesa de Macau.
La fira Hofex està organitzada per Messe Düsseldorf Xina i l’UBM, una de les plataformes de contacte comercial més importants per al sector agroalimentari a Àsia, i amb especial influència al Sud-est asiàtic. És una fira exclusiva professional i una porta d’entada al mercat xinès.
L’empresa fa dos anys que treballa per introduir-se a l’extrem orient “on creix l’interès pels productes de qualitat i saludables com ara l’oli d’oliva”, segons ha explicat el gerent de Clos de la Torre, Martí Clos.
El mercat de l’oli d’oliva a Hong Kong es troba en constant creixement malgrat que el seu consum encara és reduït ja que a la cuina local s’utilitzen altres tipus d’oli, sobretot vegetals i de llavors, i l’Estat espanyol juntament amb Itàlia és el principal proveïdor d’oli d’oliva verge en aquesta zona. A més, la gran conscienciació que hi ha entre els consumidors de Hong Kong pels productes saludables és una oportunitat pel mercat d’oli d’oliva català.
Clos de la Torre ven principalment a països del nord d’Europa, com Dinamarca i el Regne Unit, i Estats Units, mitjançant la cadena d’aliments de luxe Zingerman’s Delicatessen de Michigan. A més, està treballant per exportar al centre d’Europa, a països com Àustria i Alemanya; i manté contactes amb Filipines , Singapur , Dubai i Doha perquè l’oli d’oliva d’aquest petit celler de l’Empordà es pugui comprar a tota la regió asiàtica. També tenen en el punt de mira altres destinacions com Japó o Corea del Sud.