Aquest taller de rap té per objectiu fer servir la creativitat per treballar valors d’igualtat, millorar les competències de l’àmbit lingüístic i artístic, fomentar la cohesió de grup i promoure el desenvolupament personal i social
Alumnes de primer i segon d’ESO de l’institut Illa de Rodes van assistir ahir a la primera sessió del taller de rap que l’Àrea d’Ensenyament de l’Ajuntament de Roses ofereix aquest curs a través del Pla Educatiu d’Entorn. Amb aquesta activitat, s’introdueix l’art urbà entre l’alumnat, com a eina per fomentar l’esperit crític, la creativitat i l’ús del llenguatge a través de l’oralitat.
El nou taller de rap té per objectiu fer servir la creativitat per treballar valors d’igualtat, millorar les competències de l’àmbit lingüístic i artístic, fomentar la cohesió de grup i promoure el desenvolupament personal i social de tots els participants. En total, 12 joves de primer i segon curs d’ESO participaran en aquesta edició iniciada ahir i que durarà fins al proper 13 de maig, oferint una sessió setmanal de dues hores de durada, en horari extraescolar.
Les activitats compten amb l’acompanyament i supervisió d’un professional de l’empresa Versembrant, que ofereix una proposta educativa basada en tallers de rap i hip hop, de producció i d’arts plàstiques, dirigida a potenciar la creativitat artística entre la gent jove, a la vegada que fomentar la seva capacitat de reflexió i crítica davant situacions de discriminació, com poden ser el l’homofòbia, la violència, el racisme, el sexisme…, així com altres temàtiques d’interès actual i d’especial influència entre el jovent (consum de drogues, xarxes socials, bullying, rols de gènere…).
Durant les sessions els alumnes participen en un procés creatiu que busca empoderar-los en les seves capacitats i fomentar la cooperació i la cohesió de grup. A més, inclou el rap com a eina pedagògica, que permet l’ús del llenguatge informal i dels recursos lingüístics propis dels joves com a via de creació i d’aprenentatge, a través d’un procés on l’oralitat i la pràctica del ritme, l’accent i l’entonació esdevenen elements de reforç de l’idioma.